Porsche si-ar putea mari chiar participatia pana la 29,9%, conform declaratiilor oficialilor companiei.
Oficialii Porsche nu au confirmat intentia de a depasi o participatie de 30%, ce ar declansa automat necesitatea prezentarii unei oferte de preluare completa, insa pe piata auto se discuta despre faptul ca Porsche, detinut de familia lui Ferdinand Piech, presedintele VW, ar putea la un moment dat sa preia controlul deplin al Volkswagen.
Potrivit analistilor de pe piata auto, cresterea capitalului anuntata de Porsche ar putea fi interpretata drept o miscare de pregatire pentru preluarea VW. Achizitia i-ar oferi lui Ferdinand Piech controlul deplin asupra companiei, inaintea unei eventuale anulari a legii ce prevede ca nici un actionar al VW nu poate detine mai mult de 20% din drepturile de vot.
Oficialii Credit Suisse au declarat ca exista posibilitatea unei oferte de preluare, insa considera ca Porsche nu are de gand sa depaseasca pragul de 30% din actiunile VW, marirea participatiei reprezentand doar o miscare de imagine.
In cadrul Volkswagen au inceput deja sa se faca schimbari la nivelul conducerii, un alt director intentionand sa paraseasca grupul, la cateva zile dupa plecarea lui Bernd Pischetsrieder, fostul CEO al grupului VW.
De data aceasta este vorba despre Wolfgang Bernhard, directorul general al marcii Volkswagen, care si-a inaintat demisia imediat dupa ce Porsche si-a crescut participatia la VW. El a pierdut cursa pentru ocuparea pozitiei de CEO al grupului, in locul sau fiind preferat Martin Winterkorn, directorul diviziei de lux Audi, detinuta de VW.
Presa internationala a emis posibilitatea ca Bernhard sa ajunga la conducerea grupului Daimler, insa oficialii DaimlerCrysler nu au dorit sa comenteze pe acest subiect.
Porsche a raportat pe anul fiscal ce s-a incheiat pe 31 iulie 2006 un profit net de aproape 1,4 miliarde de euro, aproape dublu comparativ cu profitul de pe anul precedent.
Producatorul auto a explicat cresterea prin succesul obtinut de noile modele imbunatatite, produse in colaborare cu alti producatori, un exemplu fiind SUV-ul Porsche Cayenne, fabricat in colaborare cu Volkswagen.