„Am revizuit obiectivul de vanzari pentru anul acesta la 53.000 de unitati, datorita cresterilor de pe primele luni si mai ales datorita modelelor noi pe care le-am lansat si care au fost primite foarte bine, ma refer la toate de la Seat, la Skoda, pana la Audi”, a spus Brent Valmar, citat de NewsIn.
La sfarsitul lunii aprilie, in urma rezultatelor pe primul trimestru al anului, oficialii companiei anuntau o tinta de vanzari cuprinsa intre 47.000 si 50.000 de unitati vandute pe parcursul anului.
El a precizat ca avansul vanzarilor nu se datoreaza doar marcilor de volum Volkswagen si Skoda, ci si celor premium.
„Cresc toate marcile, suntem lideri in segmentul premium cu Audi si cred ca putem sa ne distantam anul acesta la categoria premium la o valoare importanta de concurenta, si anume 1.000 de bucati fata de urmatorul clasat, indiferent care ar fi acesta”, a explicat Valmar
Audi si-a gasit 1.727 de clienti anul trecut in tara, devansand Mercedes si BMW, care au vandut 1.685, respectiv 1.666 de masini pe piata noastra, Valmar estimeaza ca cifra de afaceri a Porsche Romania va creste cu 6 – 7% fata de anul trecut pe seama volumelor in special, si fiindca este o presiune mare pe pret este de asteptat ca profitul relativ pe masina vanduta sa scada.
Importatorul lucreaza la proiectul showroom-ului Bentley – Lamborghini si preconizeaza ca va incepe lucrarile spre sfarsitul verii sau inceputul toamnei, iar un an mai tarziu va fi gata cu investitia.
Porsche Romania anuntase ca investitia va fi de 12 milioane euro, insa Valmar a precizat ca suma nu este batuta in cuie, deoarece piata constructiilor este imprevizibila, iar costurile au crescut cu 30%, fiind in medie mai mari ca in Austria. Valmar nu a dorit sa dea o suma, insa a precizat ca grupul va incerca sa reduca pe cat posibil costurile.
Directorul companiei a spus ca Porsche Romania a decis separarea activitatilor de import de cele de distributie, pentru ca odata cu cresterea afacerii trebuie ca fiecare activitate sa se concentreze in zona ei si sa se creeze structuri care sa fie dedicate exclusiv unei structuri sau alteia.
Asociatii Porsche Romania au hotarat, la intalnirea din luna aprilie, divizarea partiala a companiei, prin transferul unei parti din patrimoniu, catre o noua societate, Porsche Inter Auto Romania SRL
Anul trecut, Porsche Romania a inregisttrat o cifra de afaceri de 2,64 miliarde lei (750 milioane euro), dupa ce incheiase anul 2005 cu afaceri de 2,03 miliarde lei (561 milioane euro). Profitul net al companiei a ajuns anul trecut la 220,4 milioane lei (62,6 milioane euro), cu 27% peste valoarea din 2005 – 173,8 milioane lei (48 milioane euro).
Importatorul a vandut anul trecut 43.541 de automobile, cu 34% mai mult decat in 2005, cand a comercializat 32.450 de unitati.
Cea mai vanduta marca a grupului a fost Skoda, cu vanzari de 20.541 masini, cu 39% peste cele 14.806 comercializate in 2005. Compania a vandut in primele cinci luni ale anului peste 21.500 de automobile, in crestere cu 41% fata de perioada similara din 2006.
In aprilie, importatorul declara ca si-a propus sa vanda in acest an 47.000 de masini, dar ar putea ajunge la 50.000, daca piata va creste in ritmul din primele trei luni ale anului.
Importatorul a lansat marti oficial pe piata modelele sport Audi A5 si S5, pentru care tinta cumulata de vanzari este de 150 de unitati. Preturile automobilelor sunt cuprinse intre 36.100 euro si 48.500 euro, fara TVA.
Porsche Romania importa si distribuie pe piata romaneasca marcile Porsche, Seat, Audi, Volkkswagen, Skoda.