- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Porturile europene, transformate în imense parcări din pricina importurilor de automobile chinezeşti

10 Apr, 15:53 • Russo George
Potrivit unei investigații realizate de Financial Times, porturile auto din Europa se confruntă cu o criză fără precedent din cauza supraaglomerării și a deficiențelor de logistică, cu implicații semnificative pentru mărcile auto chinezești. Principalul motiv al acestei situații este reprezentat de incapacitatea acestor mărci de a-și transporta vehiculele de la navele care le-au adus pe continent până la dealeri, generând astfel un exces de mașini stocate în porturi.
Porturile europene, transformate în imense parcări din pricina importurilor de automobile chinezeşti

Producătorii chinezi de vehicule electrice, cu rețele de vânzări subdezvoltate și fără contracte solide pentru transportul rutier către dealeri, se numără printre principalele cauze ale acestei supraaglomerări a spațiilor de stocare din porturile europene, conform directorilor unor operatori de transport naval.

Această problemă afectează porturile europene majore, precum cel din Zeebrugge, unde spațiile de stocare pentru mașinile aduse de cargoboturi au devenit insuficiente, transformându-le în adevărate parcări de lungă durată.

Situația este complicată și de faptul că unele mărci chinezești rezervă sloturi de livrare fără a organiza transportul ulterior către dealeri. În plus, lipsa capacităților de transport rutier și feroviar din cauza numărului redus de șoferi și mijloace adecvate de transport agravează situația, punând presiune pe porturile europene, potrivit Financial Times.

Citeşte şi: România se luptă cu deficitul bugetar. Negocieri între Guvern și Comisia Europeană privind noile condiții

Comentând această situație, oficialii Port of Antwerp-Bruges au menționat că distribuitorii de mașini utilizează tot mai mult spațiile de depozitare din porturi ca parcări pe termen lung, în loc să stocheze mașinile la dealeri. Mai mult, unele mașini electrice chinezești au stat în porturile europene timp de până la 18 luni, conform unor surse din industrie.

Reprezentanții din industria auto consideră că producătorii chinezi de automobile trebuie să înțeleagă mai bine modul de lucru din Europa și să își optimizeze lanțurile logistice pentru a evita astfel de probleme.

Această criză de stocare are un impact negativ asupra întregului lanț de aprovizionare și poate afecta livrările ulterioare către clienți. În plus, problema este amplificată de creșterea exporturilor de vehicule din China și de dificultățile în găsirea rutelor alternative de transport, subliniind nevoia urgentă de soluții pentru optimizarea logistică în industria auto.

Citeşte şi: Taxă suplimentară în restaurante, baruri și cafenele pentru cei care solicită locuri la umbră. Țara care a implementat această măsură controversată

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă la scurt timp de la publicare. Dezvăluirile fotografului Familiei Regale
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă ...
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de patiserie de Crăciun
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de ...
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat și el, prea devreme”
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat ...
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu se aștepta la un asemenea răspuns
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu ...
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare la centrale
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare ...
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. Apoi anunțăm propunerea de premier”
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. ...
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție de câte ore ai într-o lună”
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție ...
Deficit major de zilieri în România. Ziua de lucru se plăteşte chiar şi cu 500 de lei: „Mai găseşti doar bieţi pensionari, tineret nu mai vezi”
Deficit major de zilieri în România. Ziua de lucru se plăteşte chiar şi cu 500 de lei: „Mai ...
Se dă startul licitației pentru construirea Drumului Expres care va lega două mari orașe ale României. „Drumul morții”, pe care se petrec cele mai multe accidente, va fi înlocuit
Se dă startul licitației pentru construirea Drumului Expres care va lega două mari orașe ale României. ...
A doua şedinţă a Camerei Deputaţilor în structura nou aleasă. Se validează Raportul Comisiei de validare, iar deputaţii vor depune jurământul
A doua şedinţă a Camerei Deputaţilor în structura nou aleasă. Se validează Raportul Comisiei de ...
Se schimbă legea în această ţară. Care persoane nu vor mai fi taxate suplimentar de bănci
Se schimbă legea în această ţară. Care persoane nu vor mai fi taxate suplimentar de bănci