Producătorii chinezi de vehicule electrice, cu rețele de vânzări subdezvoltate și fără contracte solide pentru transportul rutier către dealeri, se numără printre principalele cauze ale acestei supraaglomerări a spațiilor de stocare din porturile europene, conform directorilor unor operatori de transport naval.
Această problemă afectează porturile europene majore, precum cel din Zeebrugge, unde spațiile de stocare pentru mașinile aduse de cargoboturi au devenit insuficiente, transformându-le în adevărate parcări de lungă durată.
Situația este complicată și de faptul că unele mărci chinezești rezervă sloturi de livrare fără a organiza transportul ulterior către dealeri. În plus, lipsa capacităților de transport rutier și feroviar din cauza numărului redus de șoferi și mijloace adecvate de transport agravează situația, punând presiune pe porturile europene, potrivit Financial Times.
Comentând această situație, oficialii Port of Antwerp-Bruges au menționat că distribuitorii de mașini utilizează tot mai mult spațiile de depozitare din porturi ca parcări pe termen lung, în loc să stocheze mașinile la dealeri. Mai mult, unele mașini electrice chinezești au stat în porturile europene timp de până la 18 luni, conform unor surse din industrie.
Reprezentanții din industria auto consideră că producătorii chinezi de automobile trebuie să înțeleagă mai bine modul de lucru din Europa și să își optimizeze lanțurile logistice pentru a evita astfel de probleme.
Această criză de stocare are un impact negativ asupra întregului lanț de aprovizionare și poate afecta livrările ulterioare către clienți. În plus, problema este amplificată de creșterea exporturilor de vehicule din China și de dificultățile în găsirea rutelor alternative de transport, subliniind nevoia urgentă de soluții pentru optimizarea logistică în industria auto.