Înmatriculările de mașini noi din Uniunea Europeană au înregistrat o scădere în luna august, conform datelor publicate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Piața auto a scăzut cu 18,3%, înregistrând un total de 643.637 de unități, adică cu peste 140.000 mai puține față de aceeași perioadă a anului precedent, potrivit profit.ro.
Această scădere a fost influențată de declinul înregistrat pe principalele piețe europene: Germania (-27,8%), Franța (-24,3%), Italia (-13,4%) și Spania (-6,5%). În România, piața auto a scăzut cu 22%, ajungând la un total de 9.972 autoturisme.
În primele opt luni ale anului, piața auto din UE rămâne pe un trend pozitiv, cu o creștere modestă de 1,4%, totalizând 7,2 milioane de autoturisme înmatriculate, grație rezultatelor bune din prima parte a anului. România înregistrează, de asemenea, o creștere de 8% față de aceeași perioadă din 2023, cu 106.534 autoturisme înmatriculate.
Te-ar mai putea interesa și: Producătorii de mașini electrice occidentali pierd teren în fața celor asiatici. Ce măsuri pregătesc marile companii
foto: mașini electrice
Cea mai gravă scădere a fost înregistrată pe segmentul vehiculelor electrice cu baterii (BEV), care a suferit un declin dramatic de 43,9% în luna august. Astfel, numărul mașinilor electrice înmatriculate a scăzut la 92.627 unități, comparativ cu 165.204 în aceeași perioadă din 2023.
Acest declin se traduce printr-o diferență de peste 80.000 de autoturisme, afectând grav piețele cheie:
Drept rezultat, cota de piață a mașinilor electrice a scăzut de la 21% în 2023 la 14,4% în august 2024, fiind a patra scădere consecutivă a acestui segment pe parcursul anului.
Segmentul vehiculelor hibride plug-in (PHEV) a înregistrat și el o scădere de 22,3%. În contrast, autoturismele pe combustie internă (benzină și diesel) au înregistrat o scădere mult mai modestă, de doar un punct procentual, ajungând la o cotă de piață de 44,3%.
Unul dintre puținele segmente care a înregistrat creșteri a fost cel al vehiculelor hibride, care au câștigat teren și au continuat să înlocuiască treptat autoturismele diesel și pe benzină. În luna august, au fost înmatriculate 201.552 vehicule hibride, cu o creștere de 6,6%.
Cota de piață a hibridelor la nivelul UE a ajuns astfel la 31,3%, foarte aproape de cota motoarelor pe benzină (33%). Cota vehiculelor diesel, însă, a scăzut la 11,2%, confirmând declinul constant al acestui segment.
La nivelul primelor opt luni din 2024, segmentul vehiculelor electrice (BEV) a totalizat 902.011 unități înmatriculate, înregistrând o scădere de 8,3%, ceea ce reprezintă un deficit de peste 80.000 de vehicule.
Vehiculele hibride plug-in (PHEV) au înregistrat o scădere de 5%, atingând 501.266 unități, iar segmentul vehiculelor hibride convenționale a avut o creștere de 21%, cu 2,13 milioane de unități înmatriculate, un avans de peste 400.000 față de 2023.
Te-ar mai putea interesa și: BMW recheamă în service peste 140.000 de mașini electrice Mini Cooper, din cauza unui risc de incendiu