Monovolumul subcompact, dezvoltat pe platforma Fiesta, prezentat cu o zi inainte de debutul celei de-a 81-a editii a Salonului auto de la Geneva, este vazut ca viitorul concurent al Opel Meriva sau Renault Modus.
[img=1217][/img]
Automobilul va beneficia de binecunoscutul design kinetic, intalnit pe majoritatea modelelor Ford, inginerii inspirandu-se in acelasi timp si din aspectul conceptului Iosis Max, un vehicul prezentat anul trecut la Geneva Motor Show.
Presedintele Ford Europa, Stephen Odell, a declarat ca B-Max se adreseaza familiilor tinere care isi doresc un automobil polivalent, spatios si modern.
Masina va avea la dispozitie o noua gama de motorizari turbo pe benzina, acestea avand o capacitate de 1,0 litri si o putere cuprinsa intre 90 si 110 cai putere, precum si un 1,6 litri de 148 CP. Variantele diesel de 1,6 litri vor dezvolta intre 89 CP si 108 CP.
Pentru a se accentua modularitatea, viitorul B-Max va prelua de la S-Max si Galaxy conceptul de scaune independente in spate, care se pot deplasa inainte sau inapoi, pentru a mari spatiul destinat portbagajului.
Ca trasatura de design si constructiva speciala, B-Max nu are montant B (stalp central), la fel ca si modelul Iosis Max din care se trage.
Potrivit declaratiilor anterioare ale oficialilor Ford, noul B-Max va fi produs din luna septembrie, in 150.000 de unitati/an. Potrivit expertilor, Ford ar putea ajunge in 2012-2013 la 100.000 de unitati B-Max, iar in functie de cerere capacitatea de productie ar putea creste.
Pregatiri la Craiova
Dincolo de dilema legata de cum va arata versiunea de serie a primului model „made in Romania”, americanii de la Ford continua pregatirile pentru demararea productiei la Craiova.
Ford pregateste linia de fabricatie pentru noul model, ce necesita investitii intre 300 si 500 milioane de dolari si dezvolta linia de productie de motoare.
Finantarea este asigurata printr-un credit de 400 milioane euro obtinut de la Banca Europeana de Investitii, garantat de statul roman.
In plus, americanii si-au construit si propria retea de distributie la nivelul intregii tari.
In prezent, uzina asambleaza modelul Transit Connect, pe baza kit-urilor importate din Turcia. O varianta de compromis, pana la lansarea productiei noului automobil.
[img=1216][/img]
Managementul companiei crede ca perioada de criza va fi depasita, iar piata auto romaneasca va creste, in urmatorii cinci ani, cu 15% pe an, in timp ce numarul de masini la 1.000 de locuitori va ajunge la 300 unitati, fata de 210 in prezent.
„Previziunile noastre pentru urmatorii cinci ani indica o crestere inceata, dar stabila a pietei, cu circa 50.000 de unitati (15%) pe an. Segmentele care vor creste cel mai mult vor fi C (clasa compacta), segmentul vehiculelor comerciale, clasa SUV (sport utility vehicle) si clasa CD”, a declarat Vladimir Vosicky, directorul Companiei Nationale de Vanzari pentru Romania, din cadrul grupului.
Ford a anuntat ca vor sa ajunga pana in 2012-2013 la o productie de 300.000 de masini si tot atatea motoare.