Dacia Spring a ajuns la momentul unui facelift, iar decizia companiei a fost una radicală. Prima mașină electrică marca Dacia a suferit transformări importante, chiar dacă aceasta este, în esență, aceeași ca acum patru ani, relatează Profit.ro.
Designerii companiei au reușit să transforme modelul electric Dacia Spring prin modificarea a câtorva elemente esențiale și au făcut ca acest model să arate aproape nou, deși structura principală a caroseriei, platforma, grupul motopropulsor rămân neschimbate. Practic, Dacia Spring a suferit o serie de îmbunătățiri estetice la exterior și o redesenare aproape completă a interiorului, care face din acest model unul mai atractiv.
Principalele modificări estetice la exterior au fost făcute în zona frontală, în primul rând, unde farurile și grila au fost complet schimbate. Luminile de zi au preluat forma regăsită la farurile noului Duster, un Y răsturnat cu cele două aripioare care sugerează aripile unei rachete. Farurile principale, situate în partea de jos a barei de protecție, au o formă nouă, iar bara în ansamblul ei este de asemenea complet schimbată. Aspectul general al părții frontale este în consecință diferit, amintește de noul Duster și are o apariție mai urbană, față de aspectul de crossover anterior.
Pe de altă parte, se pare că întreg efortul echipei de designer a fost să diminueze la maxim imaginea de SUV, de crossover, a lui Spring. Un exemplu este dispariția unuia dintre elementele care făceau acest lucru: barele de acoperiș false, care nu mai există. Oricum, ele nu aveau niciun rost, erau inutile și foloseau doar la aspect. Ele erau din plastic lipit și nu putea purta nici cea mai mică greutate.
O altă schimbare la fel de vizibilă al modelului Dacia Spring este în zona blocurilor optice din spate, acolo unde stopurile au fost redesenate complet și integrate într-o bandă de plastic cu aspect de fibră de carbon pe care se regăsește inscripționată denumirea DACIA. Stopurile preiau și ele litera Y răsturnată, la fel ca noul Duster.
Alte schimbări exterioare sunt noile jante de 15, care sunt oferite pe două dintre cele trei echipări, precum și pasajele roților protejate cu plastic negru, care au un mic detaliu de design inexistent anterior. În rest, panourile de tablă ale caroseriei sunt (aproape) neschimbate comparativ cu modelul pre-facelift.
La interior, situația este cu mult mai mult schimbată, pentru că Dacia Spring a primit un bord nou, ecrane complet noi, selectorul de moduri de condus nou, volan nou, scaune noi, alte elemente de design și de utilitate. Bordul complet redesenat este mai modern și, până la momentul la care vom putea testa calitatea lui, putem remarca aspectul plăcut, cu spații de depozitare și cu noi grile de aer ale sistemului de ventilație.
Ecranul central (pe versiunile care vor avea ecran central) este complet nou, are 10 inci și o formă similară cu cel de pe Duster 3. Și ecranul instrumentarului de bord este nou, are 7 inci și o formă nouă și ambele ecrane beneficiază de o grafică similară cu noul Duster 3. Nu în ultimul rând, volanul cu noi comenzi, inclusiv un satelit de comandă cunoscut deja de pe alte modele, cresc confortul și ușurința în utilizare. Scaunele sunt și ele schimbate, având o tapițerie textilă, în locul pielii sintetice criticată de mulți clienți.
Citește și: Franța exclude Dacia Spring de la subvenție! Iată care este lista tipurilor eligibile!
Dacia Spring nu a adus schimbări sistemului de propulsie, deși au existat diverse informații în acest sens. Bateria este aceeași, 26,8 kWh, iar datele transmise de companie vorbesc acum doar despre 220 km autonomie, indiferent de tipul motorului ales de clienți. Rămân cele două motoare, de 45 CP și 65 CP, acestea fiind distribuite pe cele trei versiuni de echipare propuse.
Cea mai ieftină va fi Essential, cu motorul de 45 și echipamente minime. Noutatea este dispariția Media Nav (acesta a fost scos deja și pe versiunea pre-facelift), acesta fiind înlocuit, ca la celelalte modele Dacia, cu Media Control, sistemul care permite conectarea telefonului și afișarea pe ecranul instrumentrului de bord a informațiilor esențiale.
De asemenea, dispare sistemul de climatizare complet. Versiunea intermediară va fi Expression, care va oferi ambele versiuni de motorizare, aceasta fiind prima noutate majoră la nivel de echipări. Nici pe Expression nu este oferit standard Media Nav, dar aici poate fi cumpărat ca opțional. În funcție de motor, pe Expression vor fi oferite jantele de 15 (standard pe 65 CP, opțional pe 45 CP).
Versiunea de top rămâne Extreme, cu motorul de 65 CP. Conumul mediu declarat de constructor este de 14,6 kWh/100 km, pe ambele versiuni de motorizare, fiind și cel mai redus pentru un automobil electric vândut în Europa, beneficiind în special de pe urma greutății reduse (984 kg) și a motorului economic. De asemenea, sunt introduse noi culori de caroserie, între care noul Beige Safari și noul Brick Red.
La capitolul îmbunătățiri practice merită amintit spațiul de depozitare de sub capotă, așa numitul frunk, care permite păstrarea cablurilor de încărcare. De asemenea, sistemul You Clip, introdus pe Duster, poate fi comandat și pe Dacia Spring. Acesta permite fixarea mai multor accesorii (cârlig, lanternă, suport telefon cu inducție) în anumite zone din habitaclu. Tot în zona bordului au apărut noile prize USB-C, la fel de practice.
Trecând la capitolul tehnologie, unde sistemele de asistență au cunoscut o actualizare importantă. Spring beneficiază acum de un update la sistemul de frânarea de urgență, unde este inclusă detectarea pietonilor și bicicliștilor/motocicliștilor, recunoașterea indicatoarelor de circulație, alerta la depășirea vitezei legale, alertă la schimbarea benzii și asistență la menținerea benzii de circulație. Butonul My Safety permite acces rapid la configurația preferată a sistemelor de asistență.
O altă noutate a mașinii Dacia Spring este funcția de optimizare a frânării regenerative, care poate fi activată prin selectorul de viteze. La capitolul încărcare nimic nu se schimbă, rămân în vigoare toate variantele anterioare. În schimb, Spring primește funcția V2L (vehicle to load), adică poate furniza energie electrică pentru consumatori externi. Sistemul permite conectarea la mufa de încărcare cu un adaptor și care furnizează tensiune de 220 V/16 A, ce poate fi folosită pentru diferite aparate de tip camping, pentru iluminat sau pentru alte activități. Dacia nu a anunțat deocamdată prețurile pentru noua Dacia Spring facelift, acestea urmând să fie comunicate la momentul la care vor fi demarate comenzile.
Vezi și: Top 10 cele mai vândute mașini electrice în Europa. Pe ce loc se află Dacia Spring