Compania de cercetare a anuntat intr-un raport ca restructurarea pietei creditelor, reducerea optiunilor de leasing si deprecierea valorii actiunilor producatorilor auto vor pune presiuni suplimentare asupra pietei auto.
„Scaderea vanzarilor auto asteptata pentru 2008 este un rezultat al ingrijorarilor cu privire la disponibilitatea creditelor si a leasingului, dar si cu privire la scaderea actiunilor marilor producatori auto si al stresului economic”, a declarat Jeff Schuster, directorul executive al J.D. Power and Associates.
Piata auto americana scade cu 15% in 2008
Vanzarile de autovehicule noi din SUA in 2008 sunt previzionate sa se situeze cu 2 milioane de unitati sub nivelul inregistrat in 2007, la un volum de circa 10,8 milioane unitati, adica o scadere de 15,6% a volumului de unitati comercializate.
Aproximativ doua treimi din reducerea vanzarilor auto sunt puse pe seama comportamentului consumatorilor, care amana decizia de cumparare. In medie, cumparatorii isi pastreaza autovehiculele cu 4 luni mai mult in 2008, decat in 2007 – de la o durata medie de 67 de luni, la una de 71 de luni.
Cealalta treime a declinului vanzarilor este explicata de reducerea activitatii de leasing. Aceasta explicatie a stat si la baza reducerii vanzarilor flotelor de masini, asteptate sa scada la 2,8 milioane de unitati, de la un nivel de 3,3 milioane de unitati, inregistrat in 2007.
„In timp ce industria auto globala a inregistrat o incetinire a ritmurilor de crestere in 2008, piata s-ar putea sa se indrepta spre colaps„, a declarat Schuster.
Pietele auto regionale cresc tot mai lent
Si piata auto din China este previzionata sa isi reduca ritmul de crestere de la 24,1% in 2007, pana la 9,7% in 2008. Si India si-a redus ritmul de crestere al vanzarilor auto in 2008, la doar 5,1%, fata de un ritm de 16%, cat a fost raportat in 2007.
In Europa, vanzarile de autovehicule sunt estimate sa se reduca la 21,3 milioane unitati, cu 3,1% mai mici decat in 2007, scadere sustinuta de diminuarea vanzarilor cu 7,5% in Europa de Vest. Europa de Est va inregistra in continuare cresteri ale vanzarilor auto, de pana la 11,3%.
„In timp ce pietele mature vor trebui sa faca fata unui impact mai sever decat pietele emergente, nicio tara sau regiune nu va fi complet imuna acestui tumult„, a precizat Jeff Schuster.
J.D. Power and Associates este o companie de studii de piata cu sediul in California, SUA, care ofera consultanta in domeniul financiar si de business. Compania apartine grupului The McGraw-Hill Companies, care mai detine si brandurile Standard&Poor’s si BusinessWeek.