Ford a anuntat ca Tata Motors este principalul candidat la preluarea celor doua marci istorice, iar negocierile finale sunt inca in desfasurare. Ford, care a pierdut 12,6 miliarde dolari in 2006, se afla in plin proces de restructurare.
„Toate deciziile de afaceri sunt decizii dure. Cred ca am simtit ca facem ceea ce trebuie. Am pus inima si suflet in dezvoltarea de noi produse pentru Jaguar si Land Rover si am incredere ca avem planuri bune pentru ambele marci”, a spus Booth pentru Reuters la Salonul Auto de la Detroit.
„Decizia de a vinde Land Rover si Jaguar este mai mult legata de Ford, decat de Jaguar si Land Rover”, a spus Booth. „Consider ca este foarte important faptul ca am gasit un plan pentru ambele si ca acest plan poate fi realizat in viitor. Noi nu puteam garanta acest lucru la Ford din cauza altor presiuni financiare pe care le avem”.
Booth a fost si presedintele grupului Premier Automotive, care includea Jaguar si Land Rover, si va ramane in continuare dupa vanzare la conducerea ultimei marci europene a grupului Ford, Volvo.
„Volvo are niste probleme. Au fost foarte grav afectati de aprecierea monedei europene si a coroanei suedeze si de deprecierea dolarului si a yenului si de preturile in crestere ale marfurilor. Foarte grav afectati. Va trebui sa concepem un plan mai bun pentru Volvo”, a adaugat Booth.
El a adaugat ca Volvo are nevoie de masini care sa combine valorile scandinave, legate de siguranta si de mediu, cu designul suedez.
Devizia Ford din Europa se ocupa de strategia de vanzare pentru Europa si a productiei in Marea Britanie, Germania, Belgia, Spania, Turcia, Rusia si, in curand, Romania.