Măsura limitării prețului maxim pentru RCA a fost resimțită de buzunarele celor mai mulți conducători din România. Cât costă, de fapt, o asigurare auto, depinzând de vârsta șoferilor, capacitatea cilindrică a autoturismului, dar și care sunt categoriile celor care plătesc mai puțin, potrivit Economedia.
În ultimele 4 luni, șoferii au simțit o ușoară fluctuație a tarifele RCA. Fie că este vorba despre capacitatea cilindrică diferită a autoturismului sau despre o anumită categorie de vârstă, prețul RCA suferă modificări.
Prețul poliței RCA este aproape cel mai important aspect de care șoferii români țin cont. În ceea ce privește automobilele cu o capacitate cilindrică mare, au fost observate diferențe substanțiale de prețuri, potrivit sursei.
De exemplu, în cazul șoferilor cu vârsta între 31-40 de ani care dețin o mașină cu o capacitate cilindrică între 1201 -1400, asigurarea RCA a înregistrat cel mai bun preț în luna septembrie, adică 1.100 de lei. Cea mai scumpă pentru această categorie de vârstă s-a regăsit la automobilele cu o capacitate mai mare de 2500, adică 1920 de lei.
Șoferii cu vârste cuprinse între 41-50 de ani care dețin autovehicul cu o capacitate cilindrică 1401 – 1600 RCA a avut cel mai bun preț în luna septembrie, adică 1.200 de lei, iar cel mai mare preț s-a înregistrat în cazul vehiculelor cu o capacitate cilindrică de peste 2500, adică 1900 de lei.
Te-ar putea interesa și: Carrefour are undă verde pentru preluarea Cora România. Tranzacția va avea loc în curând
Amenda pentru șoferii care circulă cu asigurarea RCA expirată pornește de la 1.000 la 2.000 de lei, conform articolului 37, alineatul 9 din Legea 132/2017 privind asigurările auto. De asemenea, ca măsură suplimentară se poate ajunge până la reținerea talonului și al plăcuțelor de înmatriculare.
În urmă cu ceva timp, Mădălin Roșu, președintele Biroului Asiguratorilor Auto, anunța faptul că Poliția Română testează o aplicație prin care s-ar putea depista mașinile care sunt asigurate sau nu.
„Aplicația a fost deja testată din perspectiva fotografierii numărului de înmatriculare. În câteva fracțiuni de secundă aplicația interoghează baza de date AIDA și întoarce răspunsul dacă mașina este e asigurată sau nu.
Apoi polițistul poate lua decizia să oprească mașina și să verifice dacă într-adevăr are sau nu asigurare, pentru că se pot întâmpla cazuri în care mașina are asigurare, dar e făcută pe seria de șasiu – e în vederea înmatriculării, și atunci numărul de înmatriculare nu figurează, ci figurează șasiul.
Se va rezolva în timp și acest aspect. Se lucrează în prezent și la capacitatea de a filma a aplicației. În momentul de față aplicația permite căutarea doar după fotografie. Acum se lucrează la testarea unei variante video, adică în timp ce polițistul circulă cu mașina și filmează, aplicația vede numărul și semnalează dacă e asigurată sau nu”, a declarat Mădălin Roșu, președintele BAAR.