Sorin Grindeanu, Ministerul Transporturilor a anunțat, pe pagina oficială de Facebook, deschiderea procesului de depunere a ofertelor pentru construcția Lotului 1 al Autostrăzii Timișoara-Moravița, o inițiativă în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România. Autostrada trebuie finalizată în 48 de luni.
Te-ar mai putea interesa și: Autostrada București: Visul se îndepărtează! Nicio șansă de finalizare până în 2028, lucrările sunt încă neîncepute
foto: Autostradă
Lotul 1, cu o lungime de 35,67 km, este programat să fie finalizat în termen de 48 de luni, împărțit în 12 luni dedicate proiectării și 36 de luni pentru execuție. Proiectul include construirea unui pod impresionant peste râul Timiș, cu o lungime de 1.153 metri, și patru noduri rutiere strategice la Remetea Mare (A1), Albina (DJ592), VO Timișoara Sud și Pădureni (DN59).
Se va amenaja un Centru de Întreținere și Coordonare și două parcări de scurtă durată, fiecare dotată cu infrastructura necesară pentru instalarea a minimum șase stații de încărcare pentru vehicule electrice.
Această inițiativă va îmbunătăți conexiunile rutiere între România și Serbia și va contribui și la modernizarea infrastructurii locale, facilitând astfel mobilitatea și dezvoltarea economică a regiunii. Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a vorbit despre cât de important este acest proiect, în contextul extinderii rețelei de autostrăzi din România.
„Start pentru depunerea ofertelor aferente constructției Lotului 1 (Remetea Mare-Jebel) al Autostrăzii Timișoara-Moravița!
Data limită pentru depunerea ofertelor: 11 noiembrie 2024.
Valoarea estimată a contractului pentru cei 35,67 km ai acestui lot: 5,65 miliarde de lei (fără TVA), sumă asigurată prin programul Transport (#PT).
Acest prim lot al autostrăzii Timișoara-Moravița trebuie finalizat în maximum 48 de luni (12 luni proiectare și 36 de luni execuție), iar pe traseu vor fi construite inclusiv:
– 1 pod peste râul Timiș (1.153 m);
– 4 noduri rutiere la : Remetea Mare (A1), Albina (DJ592), VO Timișoara Sud, Pădureni(DN59);
– Un Centru de Întreținere și coordonare;
– 2 parcări de scurtă durată (fiecare va dispune de infrastructura necesară amplasării a minimum 6 stații de încărcare pentru autoturismele electrice)”, a spus ministerul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Te-ar mai putea interesa și: Taxa de autostradă în România. Când se va introduce și care sunt prioritățile, în opinia ministrului Transporturilor