Construcția primului tunel de autostradă montană din România, parte a Autostrăzii Sibiu-Pitești, avansează rapid și se apropie de o etapă importantă: străpungerea completă a tunelului Daniela. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a anunțat că mai sunt de forat doar 17 metri din cei 1.350 ai acestui tunel, situat pe secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș.
„România vede prima luminiță la capătul primului tunel de autostradă montană”, a transmis secretarul de stat în Ministerul Infrastructurii și Transporturilor, Irinel Scrioșteanu, pe pagina sa de Facebook.
Te-ar mai putea interesa și: Autostrada Ploiești-Brașov. Cine trage sforile marii transformări pe Valea Prahovei
În același timp, lucrările la Tunelul Alina, situat pe aceeași secțiune, progresează constant, iar oficialii estimează că și acesta va fi complet străpuns în curând. Până în prezent, s-au excavat deja 1.120 de metri din cei 1.342 ai Tunelului Alina.
„Săptămâna viitoare vom vedea „luminița” de la capătul Tunelului Alina”, a anunțat secretarul de stat, Irinel Scrioșteanu.
În paralel cu forajele, pe șantierul acestei secțiuni continuă lucrările la structurile de susținere, podețe și terasamente:
Proiectul, început în vara anului 2024, a atins deja un stadiu de realizare de 62%, deși termenul de finalizare este stabilit pentru anul 2027.
„A fost mutat cofrajul hidraulic de la Tunelul Daniela la Tunelul Alina și au început procedurile de montare a acestuia în vederea turnării primului segment de tunel cu betonul final de rezistență.
Stadiul lucrărilor este următorul:
au fost forați 1333 metri din 1350 metri aferenți Tunelului Daniela (sensul de mers Sibiu-Pitești), iar săptămâna viitoare străpungem Dealul Momaia de la un capăt la celălalt;
au fost forați 1120 metri din 1342 metri aferenți Tunelului Alina (sensul de mers Pitești-Sibiu);
continuă lucrările de realizare a radierelor aferente celor două fire de tunel;
continuă lucrările de realizare a boltei superioare la Tunelul Daniela;
continuă lucrările la cele 12 structuri existente pe acest lot;
au fost finalizate 13 din 16 podețe și continuă lucrările la cele rămase;
continuă lucrările de terasamente, fiind realizați 1.4 mililoane mc din 1.7 milioane mc de excavații și 330.000 mc din 540.000 mc umpluturi.
În egală măsură, reprezentantul Ministerului Transporturilor a asigurat că lucrările pe tot amplasamentul șantierului continuă, chiar dacă, în ultima perioadă, temperaturile scăzute au dus la suspendarea unor categorii de lucrări.
Deși lucrările aferente acestei secțiuni au început în vara lui 2024 trecut și sunt în avans față de graficul estimat, progresul fizic al acestora este în avans față de grafic și de termenul de finalizare – anul 2027, a mai precizat secretarul de stat.
Cei 600 de lucrători și 190 de utilaje mobilizate în teren au reușit să aducă proiectul la stadiul de realizare de 62%, deși termenul final este anul 2027”, a completat Scrioșteanu.
Construcția tunelurilor este realizată de compania austriacă PORR, care a ales să le numească „Daniela” și „Alina”, în onoarea unor angajate implicate direct în acest proiect. Pe șantier sunt mobilizați peste 600 de muncitori și 190 de utilaje grele.