„Concesionarea utilitatilor pentru Autostrada Soarelui revine Ministerului Transporturilor. Pana acum aceasta nu s-a putut realiza, dar in acest moment, firma Atkins lucreaza la elaborarea caietelor de sarcini pentru concesionare”, a explicat Dascalu.
Conform autoritatilor, autostrada Bucuresti-Constanta va fi finalizata, cel mai probabil, in vara anului 2009, in martie 2008 urmand sa fie ales constructorul care va realiza ultimul troson, respectiv Cernavoda-Constanta.
O alta masura ce priveste domeniul autostrazilor este faptul ca din 2008 se va introduce obligativitatea ca firmele de constructii sa foloseasca un bitum modificat, cu polimeri, material care are mai multa elasticitate decat cel obisnuit, cu 20% mai scump decat cel folosit acum, conform deciziilor Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).
„Acest tip de bitum permite turnarea lui intr-un strat mai subtire. Masura impunerii bitumului modificat va duce la imbunatatirea imbracamintii asfaltice si la scaderea costurilor pentru intretinerea drumurilor”, a explicat Mihai Grecu, directorul CNADNR.
Materialul va fi folosit pentru autostrazi, drumuri nationale cu patru benzi si pentru cele europene. Masura nu va fi aplicata pentru firmele care au semnat deja contracte cu Compania Nationala de Autostrazi.