Masina va indeplini nevoile de transport a 75% dintre europeni si va avea o autonomie de 50 de kilometri utilizand doar energia electrica inmagazinata in baterie. Pentru calatorii mai lungi, un motor diesel va interveni pentru a furniza in continuare energie, autonomia crescand la peste 1.000 de kilometri.
Emisiile masinii vor fi de sub 50 de grame de dioxid de carbon la 100 de kilometri parcursi.
„Motorul diesel poate functiona separat sau in combinatie cu cel electric, pentru a utiliza optim puterea si energia disponibile. De exemplu, motorul diesel poate asista sau inlocui propulsia electrica la viteze mari sau cand bateria este descarcata, in timp ce propulsorul electric poate oferi un plus de cuplu la turatii scazute ale motorului pe motorina”, se arata intr-un comunicat al Volvo.
Constructorul auto suedez spune ca masinile hibride de tip plug-in (a caror baterie poate fi reincarcata la orice priza) consuma mai putina electricitate decat cred oamenii si explica faptul ca o statie eoliana de capacitate medie poate furniza energie pentru 1.000-2.000 de masini hibride de tip plug-in, pentru o perioada de un an.
Pentru a testa si dezvolta tehnologii de propulsie hibride, Volvo si furnizorul de electricitate Vatenfall au lansat, in 2007, un proiect comun si au infiintat o companie mixta denumita V2 Plug-in Hybrid Vehicle Partnership.