Romanian
 - 
ro
Auto

Primul gigant din industria maşinilor electrice care intră în faliment. Nu este singura companie cu probleme

20 Feb, 15:31 • Russo George
Nikola, producătorul de vehicule electrice, a anunțat miercuri că a depus cerere de protecție împotriva falimentului și că va încerca să-și vândă activele. Aceasta este cea mai recentă companie de vehicule electrice care întâmpină dificultăți, după ce s-a confruntat cu o cerere scăzută și provocări majore de finanțare.
Primul gigant din industria maşinilor electrice care intră în faliment. Nu este singura companie cu probleme

Nikola nu este singura companie din industria vehiculelor electrice care se confruntă cu probleme financiare. Alte start-up-uri din domeniu, precum Fisker, Proterra și Lordstown Motors, au depus cereri de faliment în ultimii ani. Aceste companii s-au confruntat cu dificultăți în asigurarea capitalului necesar pentru operațiunile lor, în special din cauza ratelor ridicate ale dobânzilor și a cererii scăzute pentru vehicule electrice.

Explicația CEO-ului Nikola

Steve Girsky, CEO-ul Nikola, a explicat motivele care au dus la această decizie dificilă:

„Ca și alte companii din industria vehiculelor electrice, ne-am confruntat cu diverși factori de piață și macroeconomici care ne-au afectat capacitatea de a opera. Din păcate, cele mai bune eforturi ale noastre nu au fost suficiente pentru a depăși aceste provocări semnificative”.

Chiar și Tesla, liderul pieței de vehicule electrice condus de Elon Musk, a înregistrat prima sa scădere a vânzărilor anuale în 2024, în ciuda ofertelor și stimulentelor oferite clienților.

Nikola, care a început prin producerea de camioane semielectrice cu baterii și ulterior s-a orientat către camioane electrice pe bază de hidrogen, a decis să inițieze un proces de vânzare a activelor pentru a maximiza valoarea acestora și a asigura o închidere ordonată a operațiunilor.

Citeşte şi: Efectul politicilor lui Trump. Americanii dau năvală în magazine şi fac provizii de teama scumpirilor

Compania a anunțat că va continua să ofere suport pentru camioanele aflate în circulație și va menține unele operațiuni de alimentare cu hidrogen până la sfârșitul lunii martie.

Nikola, cu sediul în Phoenix, Arizona, a livrat primul său vehicul electric în decembrie 2021. Însă, în 2023, mai multe camioane electrice ale companiei au fost implicate în incendii, ceea ce a dus la rechemarea tuturor vehiculelor și a generat îngrijorări legate de siguranță.

În 2024, Nikola a accelerat producția de camioane electrice pe bază de hidrogen, însă pierderile au continuat să fie considerabile, compania pierzând sute de mii de dolari pentru fiecare vehicul vândut. Operatorii de flote au fost reticenți să adopte camioanele electrice, din cauza costurilor ridicate și a dificultăților de finanțare.

Concurenţa pe piaţa maşinilor electrice este nemiloasă

În 2020, Nikola a fost evaluată la aproximativ 27 de miliarde de dolari, depășind chiar Ford Motor la acel moment. Însă, de atunci, valoarea sa de piață a scăzut la mai puțin de 50 de milioane de dolari.

Sarah Foss, șefa departamentului juridic al firmei de analiză Debtwire, a explicat situația companiei.

„Cred că toate acestea au venit împreună: luptele cu care s-au confruntat, plus concurența în creștere, provocările operaționale și costul ridicat pentru industria auto electrică în ansamblu”, a declarat aceasta, potrivit Libertatea.

Conform documentelor depuse la tribunalul de faliment din Delaware, Nikola a listat active cuprinse între 500 de milioane și un miliard de dolari. În același timp, datoriile companiei sunt estimate între un miliard și 10 miliarde de dolari.

Rezervele de numerar ale Nikola s-au diminuat semnificativ în ultimul an, ajungând la 198,3 milioane de dolari la sfârșitul lunii septembrie, comparativ cu 464,7 milioane de dolari la finalul anului 2023. Miercuri, compania a anunțat că intră în procedura de faliment cu doar 47 de milioane de dolari în numerar disponibil.

Acțiunile Nikola au scăzut frecvent sub pragul de un dolar, iar în 2023 compania a fost nevoită să recurgă la o divizare inversă a acțiunilor pentru a se conforma regulilor de listare ale Nasdaq.

Citeşte şi: Datoria publică a României depășește un nou prag psihologic. În trecut, țara noastră avea 0 lei de dat străinilor

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Săptămâna Luminată, tradiții și semnificații în fiecare zi după Paște
Săptămâna Luminată, tradiții și semnificații în fiecare zi după Paște
Horoscop 22 aprilie. Zi tensionată pentru multe zodii. Cine sunt nativii care trebuie să fie atenți la bani
Horoscop 22 aprilie. Zi tensionată pentru multe zodii. Cine sunt nativii care trebuie să fie atenți ...
Orașele cu cei mai mulți milionari. Unde trăiesc cei mai bogați oameni ai planetei
Orașele cu cei mai mulți milionari. Unde trăiesc cei mai bogați oameni ai planetei
Ce flori se plantează în luna Mai. Sfaturi importante de la grădinari pentru cei care trăiesc la curte
Ce flori se plantează în luna Mai. Sfaturi importante de la grădinari pentru cei care trăiesc la ...
Prognoza meteo 22 aprilie. Temperaturi de vară în următoarele zile. Când se răcește vremea
Prognoza meteo 22 aprilie. Temperaturi de vară în următoarele zile. Când se răcește vremea
Unde va fi înmormântat Papa Francisc. Suveranul Pontif și-a ales locul în care își va dormi somnul de veci
Unde va fi înmormântat Papa Francisc. Suveranul Pontif și-a ales locul în care își va dormi somnul ...
Zodiile care trăiesc pe picior mare în luna mai. Cine sunt nativii care vor avea cea mai bună lună din ultimii ani
Zodiile care trăiesc pe picior mare în luna mai. Cine sunt nativii care vor avea cea mai bună lună ...
Papa Francisc a murit. Cine îi va lua locul la Vatican
Papa Francisc a murit. Cine îi va lua locul la Vatican
Lumea politică din România este în Doliu. Un fost senator a fost găsit mort în maşină
Lumea politică din România este în Doliu. Un fost senator a fost găsit mort în maşină
Papa Francisc a murit a doua zi de Paște. Avea 88 de ani
Papa Francisc a murit a doua zi de Paște. Avea 88 de ani
Cât a plătit o familie de români pentru două nopți de cazare all inclusive de Paște la malul mării
Cât a plătit o familie de români pentru două nopți de cazare all inclusive de Paște la malul mării
Orașul din România unde un apartament cu trei camere costă mai puțin decât o garsonieră veche în București. Este renovat și vine la pachet și cu boxă
Orașul din România unde un apartament cu trei camere costă mai puțin decât o garsonieră veche în ...
Val de concedieri după Paște. Milioane de oameni rămân fără locuri de muncă
Val de concedieri după Paște. Milioane de oameni rămân fără locuri de muncă
Anunțul de ultimă oră făcut de PPC, fostul Enel. Cu cât cresc facturile românilor după expirarea plafonării
Anunțul de ultimă oră făcut de PPC, fostul Enel. Cu cât cresc facturile românilor după expirarea ...
Sondaj Sociopol. Cu cine ar vota românii dacă duminica viitoare ar fi alegeri. George Simion și Victor Ponta, favoriți în sondaje. Ce procente au Crin Antonescu și Nicușor Dan
Sondaj Sociopol. Cu cine ar vota românii dacă duminica viitoare ar fi alegeri. George Simion și Victor ...
Cât costă o ciorbă în restaurantul lui Mircea Dinescu din Centrul Vechi
Cât costă o ciorbă în restaurantul lui Mircea Dinescu din Centrul Vechi