Ion Pantelimon, directorul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) Cluj, a spus ca marti a semnat procesul-vebal de predare-primire a tronsonului 2B, de la compania Bechtel, catre DRDP si Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR)
Autostrada se va numi A3 si pe ea se va putea circula cu 130 de kilometri pe ora.
Proiectul de constructie a autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov – Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel. Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta. Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.
Potrivit unui protocol incheiat in februarie intre Ministerul Transporturilor si Bechtel, compania americana s-a angajat sa finalizeze in acest an 42 de kilometri din tronsonul Turda – Gilau si viaductul de pe tronsonul Suplacu de Barcau – Bors.
Ministerul Transporturilor va plati in acest an companiei Bechtel 420 milioane de euro, in baza protocolului.