Loganul Young Activity Van III (YAV III), realizat in colaborare cu firma germana Hymer, specializata in crearea si productia de masini pentru camping, are cam tot ce ii trebuie unui amator de astfel de senzatii. Lipsesc, poate, doar gratarul de mici si lada de bere.
[img=367][/img]
Privita dinafara, masina nu difera foarte mult de Loganul MCV. La interior insa, totul se transforma. In numai cateva minute, masina devine, practic, un mini-hotel pentru 2 persoane. Bancheta din spate se transforma in pat, iar portbagajul escamontabil se transforma in cort. In plus, masina prezinta o mini-bucatarie, cu frigider si aragaz si mai multe spatii de depozitare.
De ce a construit Dacia o astfel de masina? Expertii din piata auto gasesc cu greu o explicatie. Varianta cea mai plauzibila ar fi ca Dacia tinteste o nisa din piata auto occidentala.
„In Germania, Olanda si Belgia, de exemplu, campingul este o traditie. Oamenii inchiriaza rulote si cutreiera intreaga Europa. Dacia YAV III se doreste o varianta mai ieftina”, spune analistul auto Daniel Costea. Pana aici, lucrurile suna destul de bine. Pretul nu e mare (intre 10.000 si 15.000 euro), masina e deja cunoscuta germanilor din „Programul Rabla”. Spatiul interior reprezinta insa o mare problema.
„Daca vrei iesi la camping cu o astfel de masina, nu poti avea pretentia sa pleci prea departe. In fata concurentei, in special a Volkswagen-ului Transporter, Dacia nu poate spera prea multe, cel putin in aceasta varianta de dotare”, a mai spus analistul.
[img=365]Volkswagen Transporter, concurentul Loganului[/img]
Interesant este faptul ca cehii de la KPS Automobile, specializati in masini pentru camping, au propus recent o solutie ceva mai interesanta, atat din punct de vedere al folosirii spatiului cat si al pretului. Dacia Logan Van Adventure Line ar costa 9.800 de euro, in varianta de baza. Masina prezentata de cehi ar avea, dincolo de aerul conditionat si patul ceva mai mare, baterii alimentate de la panouri solare, plasate pe plafon, plita electrica, senzori de parcare si camera cu afisarea imaginilor pe un ecran LCD, baterie pentru dus etc.
[img=366]Cehii de la KPS Automobile au prezentat o alta varianta de dotari[/img]
„Dacia a ales varianta Hymer pentru ca acestia sunt mult mai cunoscuti pe piata germana”, spune expertul auto Adrian Mihaltianu.
In opinia sa, dincolo de dotari, decizia Dacia de a lansa o astfel de masina reprezinta o „perdea de fum„, un compromis menit sa acopere amanarea lansarii SUV-ului, prevazuta pentru 2010.
„Masina e un concept inutil. Nu cred ca isi va gasi prea multi clienti. La noi, este putin probabil. Nu vad cine ar da pana la 15.000 de euro pentru a avea un Logan cu cort deasupra. Ar cumpara una de 6000 si un cort sanatos. I-ar ramane bani sa mearga cel putin doi ani in vacante”, a declarat Mihaltianu.
[quote=Adrian Mihaltianu, analist auto]Logan Yav e un concept inutil, menit sa distraga atentia de la amanarea SUV-ului[/quote]
Contactati de DailyBusiness.ro, reprezentantii Dacia nu au dorit sa comenteze despre prezenta conceptului in Salonul Auto de la Frankfurt. Interesant este faptul ca masina nu este expusa in standul Dacia, ci intr-o zona exterioara, dedicata accesoriilor.
Potrivit presei germane, masina va trece in curand dincolo de faza de concept si ar urma sa stea la baza unui nou model Dacia, ce va fi lansat in premiera, anul viitor, pe piata germana, pretul vehiculat fiind de 15.000 de euro.
Gratarul de mici, dotare optionala la Dacia? 🙂
Dincolo de opiniile analistilor, noul concept Dacia a starnit reactii diverse in randul pasionatilor auto.
„Daca veti cauta pe YouTube „logan camper” veti gasi 2 filme, ale unui francez si ale unui olandez cred, care au incercat sa transforme un Logan MCV in camper acum mult timp, folosind insa ce au gasit prin curte, deci cerere sigur exista”, scrie un user, pe un forum dedicat pasionatilor auto.
[img=369][/img]
„Un camper nou la un pret de 14-15.000 euro va rupe piata, si nu vorbesc de piata din Romania, unde mai dureaza ceva pana se vor obisnui oamenii sa nu mai ia gunoaiele second hand aruncate de altii, ci de cea germana, mult mai matura, care a inteles care e diferenta intre a-ti cumpara un lucru nou si unul folosit”, mai scrie acesta.
[quote=Forumist]Conceptul YAV cred ca va prinde foarte bine in Germania, tara care acum ceva timp s-a umplut de campere construite pe platforma Volkswagen Transporter[/quote]
„Masina se adreseaza, dupa cum ii spune si numele, celor tineri, pentru care conteaza mai putin confortul si mai mult libertatea pe care ti-o ofera o astfel de masina, mult mai usor de manevrat/parcat/urcat cu ea undeva decat o rulota sau un camper mare dar care iti poate oferi un loc unde sa dormi daca ajungi pe cine stie ce coclauri unde nu exista altfel de cazare”, spune un altul.
„Conceptul asta extrapoleaza calitatile unei masini care a revolutionat vanzarile in Germania. Dacia procedeaza foarte inteligent si e de apreciat”, comenteaza un alt user.
Dincolo de oportunitate si de posibila existenta a unei nise in piata auto, comentariile ironice sunt insa la ordinea zilei.
[img=368][/img]
„E tare conceptul Camper. In poze se vede un suport (cric) la roata din spatele soferului. Cu atata mobila de PFL in spate, cred si eu. Parca e dormitor „Pitic” sau „Student”. Pacat ca nu au pus si o lustra in mijlocul acoperisului„, se comenteaza pe internet.
„Daca ar fi sa fiu ironic as comenta asa: Yav este inspirat de la americani, acestia dormind in propiile masini dupa ce nu au mai fost in stare sa-si plateasca ratele la case,etc. Probabil ca stiu cei de la Renault ceva si pregatesc modelul acesta si pentru Europa”, mai scriu pe Internet pasionatii de automobilism.