Constructorul de la Mioveni a demarat, în Europa, o campanie de rechemare în service a circa 6.000 de exemplare Dacia Spring. Sunt afectate și mașini comercializate în România.
Dacia Spring, modelul cu zero emisii al producătorului de la Mioveni, face obiectul unei campanii de rechemare în service.
Potrivit celor de la Profit.ro, ar fi vorba despre aproximativ 6.000 de unități înmatriculare în Franța, dar și de un număr mai mic de mașini din România și din alte piețe europene.
Din câte se pare, chargerul mașinii primește un semnal eronat de la unul din microprocesoarele care se află în convertorul de curent continuu. În consecință, una dintre siguranțele care decontează bateria, în caz de pericol, se decuplează, iar mașina nu mai poate pleca de pe loc. De asemenea, se aprinde și un martor luminos în bord.
De asemenea, defecțiunea poate avea ca rezultat afișarea luminii roșii de avertizare pe tabloul de bord, cu un mesaj „pericol de pană de curent” care nu este foarte liniştitor, mai arată sursa citată. Pentru a evita aceste neplăceri, Dacia a lansat o „Operațiune Tehnică Specială” (OTS) realizată ca măsură preventivă.
În cadrul campaniei de rechemare în service, software-ul chargerului și al computerului de control va fi reprogramat.
Pentru că nu este vorba despre o problemă care afectează siguranța, proprietarii mașinilor afectate nu vor fi notificați printr-o scrisoare, așa cum se obișnuiește.
În schimb, mașinile vor fi incluse pe o listă și vor fi „reparate” atunci când ajung în service, fie din cauza acestei probleme, fie din alte motive.
Ţinând cont că această problemă nu este una de siguranţă, rechemarea nu se va face prin notificare către proprietari. Dacă deţineţi o Dacia Spring puteţi intra pe site-ul https://www.dacia.ro/rechemare-in-service.html pentru a verifica dacă maşina voastră este pe lista celor ce necesită actualizarea de soft.
Şeful designului Renault Group a făcut o serie de declaraţii din care răzbate o idee care pare că va schimba soarta mărcii Dacia. Laurens van den Acker spune că Dacia ar putea fi primul competitor „serios” pentru Jeep, în Europa
Ambiţiile şefilor Renault Group şi ai Dacia par a include o posibilă poziţionare a mărcii Dacia în competiţie cu celebrul brand american Jeep, cunoscut pentru modelele sale cu caracteristici off-road. „De aici a venit tema de outdoor”, spune Laurens van den Acker, vicepreşedinte Renault Group şi şef al designului peste toate mărcile grupului, inclusiv Dacia, pentru Autocar, conform Profit.ro.
Tema „outdoor” şi cea de „aventură” pe care Dacia o foloseşte în prezent pentru a-şi promova maşinile vrea să contureze o imagine tot mai puternică a maşinilor Dacia în direcţia dată de modelul Duster, care a devenit deja cunoscut pentru trăsăturile sale off-road, suprapuse peste preţul accesibil al acestui model.
„În opinia mea, nu există un competitor serios pentru Jeep, în Europa. De ce nu ar putea fi Dacia aşa ceva? Nu există un brand conectat cu ieşirile în aer liber, care te scoate din oraş, care a devenit, în special din vremea Covid, a devenit extrem de relevant”, spune Acker.
Acesta este, de altfel, şi motivul pentru care Dacia a decis să participe la celebrul Raliu Dakar, cu un model neprecizat, dar care are 99% şanse să fie viitorul Duster, care va fi lansat în 2024.
„Dacia este o marcă foarte bine poziţionată pentru oamenii care iubesc ieşirile în aer liber. Asta dă două motive pentru a cumpăra maşina, nu doar unul”, mai spune şeful designului Renault Group.
Van den Acker a mai precizat că Bigster, care va fi mai mare decât Duster, nu va fi neapărat mai premium, dar va intra în competiţie cu alte mărci.