Pe plan european, vânzările de mașini electrice au înregistrat un declin de 4,9% în primele zece luni ale anului, în mare parte din cauza eliminării subvențiilor în Germania, care a dus la o scădere de 26% a înmatriculărilor pe această piață. În România, din ianuarie până în octombrie 2024, au fost înmatriculate 7.943 de autoturisme full electrice, marcând o scădere de 33,6% față de aceeași perioadă din 2023. În schimb, mașinile hibride au înregistrat o creștere semnificativă de 34,7%, cu 48.322 de unități vândute.
Pe scena internațională, marii producători de automobile, precum General Motors, Volkswagen și Nissan, se confruntă cu provocări majore în China, cea mai mare piață auto din lume. Între 2019 și 2023, acești producători au raportat scăderi semnificative ale veniturilor din această țară. Transformarea rapidă a pieței chineze, unde vehiculele cu energie nouă reprezintă mai mult de jumătate din vânzările auto, pune presiune pe companiile occidentale să lanseze vehicule competitive cu energie curată.
„Producătorii de automobile occidentali se trezesc că nu pot să stea aici şi să-şi privească poziţiile de pe piaţă pur şi simplu erodându-se tot mai mult”, a declarat David Norman, avocat specializat în fuziuni și achiziții în Hong Kong, potrivit Mediafax.
Potrivit lui Tu Le, director general al Sino Auto Insights, singura soluție pentru companiile occidentale ar putea fi parteneriatele cu producătorii locali, dar această strategie vine târziu și este posibil să nu fie suficientă.
Între timp, companiile chineze din domeniul auto și-au intensificat producția și expansiunea globală, consolidându-și pozițiile în fața competiției internaționale.
Citește și: Dacia Sandero, cea mai vândută mașină în Europa. Dacia Duster este pe locul 13