- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Producătorii auto din Europa caută soluții pentru a realiza modele de mașini electrice accesibile. Clienții nu sunt dispuși să plătească sume mari pentru acestea

28 Dec, 11:48 • Fundeanu Madalina
Mărcile auto din Europa pregătesc lansarea unor modele de mașini electrice accesibile. Această direcție este impusă și de clienții care nu sunt dispuși să plătească sume mari pentru mașini, fie ele cu motoare termice sau electrice.
Producătorii auto din Europa caută soluții pentru a realiza modele de mașini electrice accesibile. Clienții nu sunt dispuși să plătească sume mari pentru acestea

Prețurile cu care mașinile electrice produse în China au ajuns pe piața europeană îi forțează pe producătorii tradiționali să caute soluții pentru a produce modele accesibile. Aceeași direcție este impusă și de clienții care nu sunt dispuși să plătească sume mari pentru mașini, fie ele cu motoare termice sau electrice, potrivit economica.net.

Mărcile auto din Europa pregătesc lansarea unor modele de mașini electrice accesibile

În ultimii ani clienții europeni care și-au dorit o mașină accesibilă au descoperit că numărul acestora a scăzut brusc. Prin urmare, opțiunile celor care își doreau un vehicul de oraș cu care să se poată descurca ușor în traficul aglomerat și în parcările tot mai înghesuite s-au redus la câteva modele de clasă A precum Fiat Panda, Toyota Aygo X, Kia Picanto, Hyundai i10, Suzuki Ignis sau electricul Spring al celor de la Dacia. Nici urmă de foste vedete ale pieței precum Ford Ka, Peugeot 108, Skoda Citigo, Citroen C1 sau Opel Adam.

Forțați de costurile tot mai mari impuse de normele europene de siguranță și depoluare, care au făcut nerentabile majoritatea mașinilor de clasă mini, producătorii le-au retras în liniște de pe piață lăsând un gol vizibil pe care nici chiar mărcile venite din China nu s-au grăbit până acum să îl acopere.

Totuși, lucrurile par să se schimbe în următoarele luni forțate atât de teama companiilor europene că, totuși, chinezii vor ataca în forță segmentul mașinilor de clasă A (mini), dar mai ales de cererea tot mai mare a clienților pentru mașini de oraș cu prețuri accesibile. Dovada că astfel de mașini sunt căutate pe piață este chiar Dacia Spring, model electric cu un succes neașteptat pe piața din Europa. Dacă luăm în calcul și perioada în care cehii de la Skoda încă mai comercializau ca pâinea caldă varianta electrică (e-iV) a modelului Citigo, devine limpede că mulți clienți europeni sunt gata să îmbrățișeze propulsia electrică pentru călătoriile pe distanțe scurte dacă aceasta vine la pachet cu prețuri rezonabile.

În acest context, mulți producători, de la Renault și Volkswagen până la Tesla sau Fiat și-au anunțat intenția de a livra pe piață mașini din clasa mini sau mică, cu propulsie electrică, ale căror prețuri de bază să rămână sub plafonul de 25.000 de euro sau, în unele cazuri, chiar sub 20.000 de euro.

Dacia Spring este, de departe, cel mai bun exemplu că mașinile din clasa mini (A) pot fi vândute în Europa cu prețuri sub 20.000 de euro. E drept că, după scumpiri succesive, ținta unui preț de bază sub acest plafon a rămas doar la nivel de deziderat fără subvenții guvernamentale. Rețeta Dacia pentru singurul său model electric este cunoscută – produs în China cu specificații europene, livrat în Europa cu un preț sub cel al concurenței.

Citește și: Noua achiziție „obscen” de scumpă a lui Ion Țiriac! Miliardarul este în culmea fericirii: „Nu întrebaţi cât costă”

Maşini electrice
mașini electrice

Doar că, după ce Franța a decis să nu mai acorde subvenții celor care cumpără mașini electrice fabricate cu emisii mari de CO2 – cazul Chinei -, iar alte state par gata să urmeze exemplu, oficialii mărcii românești parte a grupului Renault sunt forțați să caute soluții fie de a oferi discounturi care să reducă suma finală plătită de client până la un nivel la care subvenția să conteze extrem de puțin (reducerea prețului de catalog este de evitat atât timp cât încă mai există state în Europa care subvenționează mașini electrice precum Spring), fie să mute asamblarea mașinii într-o uzină care să respecte normele de emisii impuse de statele europene.

Cu ținta de a găsi varianta cea mai bună pentru companie în următoarele săptămâni, oficialii Dacia pregătesc deocamdată prezentarea celei de a doua generații a modelului Spring, eveniment care ar trebui să aibă loc în toamna anului 2024. Cum este greu de crezut că, până atunci, ar putea fi schimbată uzina de asamblare, este de așteptat ca viitorul Spring să facă parte din categoria mașinilor cu un preț de bază de circa 20.000 de euro, fără subvenții guvernamentale.

Pe lângă o nouă generație Dacia Spring, francezii de la Renault pregătesc pentru anul viitor lansarea modelului de clasă B (mică) Renault 5. Conform declarațiilor lui Luca de Meo, CEO al grupului francez, vehiculul va avea un preț de bază sub 25.000 de euro. Prezentarea lui este așteptată la finalul lui februarie, în debutul expoziției auto de la Geneva.

Tot Renault pregătește un vehicul electric de oraș chiar mai ieftin. Denumit până de curând „proiectul Legend”, modelul nu va fi altceva decât succesorul modelului de clasă A Twingo și ar trebui să aibă un preț de bază care să nu depășească 20.000 de euro. Cel puțin asta susține același Luca de Meo care a dezvăluit și că mașina va ajunge pe piață „după 2025”.

Până ca Renault să înceapă ofensiva sa de modele electrice accesibile, cei de la Citroen – marcă a grupului Stellantis – au prezentat deja modelul e-C3 care va ajunge pe piață în al doilea trimestru al anului 2024 cu un preț de bază de 23.300 de euro. Fiind un produs al unui grup cu atât de multe mărci cum este Stellantis este de așteptat ca Citroen e=C3 să fie declinat și în versiuni cu prețuri asemănătoare la mărci precum Peugeot, Fiat sau Opel. De altfel, în viitorul nu foarte îndepărtat este așteptată prezentarea modelului Fiat Panda, fratele italian al francezului e-C3.

Acestea nu sunt singurele modele de oraș care și-au anunțat prezența pe piață în următorii doi-trei ani. Volkswagen lucrează de ani buni la modelul ID.2, iar conceptul ID.2all a dezvăluit posibila interpretare germană a unui vehicul de circa 25.000 de euro. Tot cei de la Volkswagen au în plan și un viitor ID.1, de clasă mini, cu un preț-țintă de 20.000 de euro, însă acesta pare tot mai greu de realizat de compania germană care, se pare, este dispusă chiar să colaboreze cu Renault pentru a reuși să își țină promisiunea de a livra mașini electrice accesibile în următoarea perioadă.

Nu trebuie uitată nici promisiunea lui Elon Musk de a dezvolta un vehicul Tesla accesibil. Mai ales că în ultimele săptămâni se discută tot mai mult despre implementarea unui astfel de proiect la uzina germană de lângă Berlin. Viitorul Tesla Model 2 ar trebui și el să se încadreze în segmentul de preț 20.000 de euro – 25.000 de euro.

Un alt producător cu renume în Europa, chiar dacă nu este european, are și el în plan cel puțin un model de oraș cu preț accesibil. Este vorba despre grupul coreean Hyundai-Kia care pare destul de aproape de prezentarea unei noi generații i10 cu sistem electric de propulsie. Și, dacă vom vedea pe piață un Hyundai i10 electric, probabil că vom avea acces și la un viitor Kia Picanto susținut de baterii.

Toate aceste modele de clasă mini (A) sau mică (B) cu prețuri, fără subvenții, sub 25.000 de euro, sau chiar sub 20.000 de euro, au rolul de a frâna ofensiva chineză în Europa și mizează pe faptul că, obligați de restricțiile tot mai drastice impuse de țările din Uniunea Europeană, producătorii din mare stat asiatic vor trebui să își asambleze o parte dintre mașini în noi uzine, mai costisitoare, amplasate pe Bătrânul Continent.

Vezi și: Analiză. Care sunt țările europene în care oamenii plătesc cele mai puține taxe pe mașini

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Drumul expres Craiova-Pitești ar putea fi deschis săptămâna viitoare
Drumul expres Craiova-Pitești ar putea fi deschis săptămâna viitoare
ANPC verifică toate etichetele! Produsele retrase de urgență de la raft
ANPC verifică toate etichetele! Produsele retrase de urgență de la raft
Nestle separă divizia de apă premium. Schimbare pentru Perrier și San Pellegrino!
Nestle separă divizia de apă premium. Schimbare pentru Perrier și San Pellegrino!
Zero taxe! Guvernul a aprobat măsura care schimbă totul!
Zero taxe! Guvernul a aprobat măsura care schimbă totul!
Cutremur neașteptat în România! Seismul a șocat o zonă liniștită, iar experții INFP sunt în alertă
Cutremur neașteptat în România! Seismul a șocat o zonă liniștită, iar experții INFP sunt în alertă
România marchează un moment istoric! Anunțul surpriză făcut de Bogdan Ivan
România marchează un moment istoric! Anunțul surpriză făcut de Bogdan Ivan
Mașinile pe care le poți conduce cu permis categoria B. Când ai nevoie de alt examen auto
Mașinile pe care le poți conduce cu permis categoria B. Când ai nevoie de alt examen auto
Un român face dezvăluiri uimitoare despre traiul în Elveția, în 2024: „Hai să vă spun ce vi se oferă dacă lucrați la stat”
Un român face dezvăluiri uimitoare despre traiul în Elveția, în 2024: „Hai să vă spun ce ...
Pensionarii vor primi banii în decembrie. Simona Bucura Oprescu a făcut anunțul mult așteptat. Vor fi creșteri de la 1 ianuarie 2025
Pensionarii vor primi banii în decembrie. Simona Bucura Oprescu a făcut anunțul mult așteptat. Vor ...
Lovitură pentru PFA-uri! Curtea Constituțională blochează legea transformării în societăți comerciale
Lovitură pentru PFA-uri! Curtea Constituțională blochează legea transformării în societăți comerciale
ÎCCJ a confirmat. Carrefour, Auchan și Cora au umflat artificial prețurile la raft. Amenzi de 18,8 milioane de euro
ÎCCJ a confirmat. Carrefour, Auchan și Cora au umflat artificial prețurile la raft. Amenzi de 18,8 ...
Ajutoare de la stat pentru români înainte de Sărbători. La cine vor ajunge banii
Ajutoare de la stat pentru români înainte de Sărbători. La cine vor ajunge banii
Strategia națională 2025-2035 promite să elimine complet sărăcia energetică!
Strategia națională 2025-2035 promite să elimine complet sărăcia energetică!
Noua centrală pe gaz de la Iernut va fi finalizată în mai 2025, anunță ministerul Energiei
Noua centrală pe gaz de la Iernut va fi finalizată în mai 2025, anunță ministerul Energiei
Avizul obligatoriu pentru proprietarii de terenuri. Actul fără care nu pot vinde
Avizul obligatoriu pentru proprietarii de terenuri. Actul fără care nu pot vinde
Altex dă lovitura! Noua strategie care va schimba complet piața electrocasnicelor!
Altex dă lovitura! Noua strategie care va schimba complet piața electrocasnicelor!
Dispar plățile cu cardul în România? Metoda care ia avânt în băncile din țara noastră: „Oamenii s-au obișnuit”
Dispar plățile cu cardul în România? Metoda care ia avânt în băncile din țara noastră: „Oamenii ...
Ce riscă persoanele care deschid sau consumă produse din supermarket, înainte să le plătească, în 2024: „Am fost amenințat cu poliția”. Un avocat lămurește această situație
Ce riscă persoanele care deschid sau consumă produse din supermarket, înainte să le plătească, ...