Dintre producatorii chinezii prezenti in tara, Great Wall Motor are pentru acest an cea mai mare tinta de vanzari, de peste 1.500 de unitati, din care 1.000 sunt estimate pentru masina de teren Hover CUV, lansata in Romania vara trecuta, disponibila acum si cu motor diesel, relateaza NewsIn.
Automobilele Great Wall sunt aduse in Romania de RoChin, membra a grupului Alexandrion.
Momentan, Rochin importa pe piata romaneasca modelul Hover CUV al Great Wall.
Modelul Hover CUV costa intre 13.000 si 19.000 de euro, iar reprezentantii importatorului spun ca atuul masini este pretul, cu cateva zeci de procente mai redus decat al concurentei.
RoChin va lansa in a doua parte a acestui an o camioneta care va costa incepand de la 15.000 de euro, din care estimeaza ca ar putea vinde 500 de unitati.
In plus, gama Great Wall ar putea dispune si de o limuzina de zece locuri dedicata proprietarilor de cazinouri, masina care ar urma sa coste de la 49.000 de euro in sus. Pentru limuzina, tinta de vanzari este de 20 – 30 de unitati.
Atuul automobilelor chinezesti este pretul, adresandu-se celor cu venituri mici spre medii
Al doilea producator auto chinez din Romania ca tinta de vanzari, Geely isi va lansa oficial cele doua modele la jumatatea lunii mai si spera sa vanda 1.000 de masini anul acesta.
Geely va comercializa in Romania modelele CK – de clasa subcompacta si MK – de clasa medie, ambele berline, cu preturi pornind de la 7.730 de euro (TVA inclus), pentru CK, si 10.400 euro pentru MK.
Importatorul, Geely Automobile Romania, estimeaza ca 80% dintre masinile vandute anul acesta vor fi CK, iar restul de o cincime, MK. Modelele Geely vor concura pe piata romaneasca cu masini precum Hyundai Accent, Kia Cerato, Fiat Albea si Chevrolet Aveo.
La anul, cand compania spera sa aiba cel putin patru modele pe piata, Geely si-a propus sa vanda 2.500 de unitati. Directorul Geely Automobile Romania, Alin Marginean, e de parere ca automobilele marcii se adreseaza celor cu venituri mici spre medii si companiilor multinationale.
Un alt producator chinez de pe piata romaneasca este Martin Motors, cu automobile aduse in tara de compania CEMI si produse in China de un constructor numit Shangouan.
CEMI a adus masinile chinezesti in Romania in toamna anului trecut, pana in prezent a vandut peste 70 de unitati, iar in acest an tinta de vanzari este de 600 de vehicule, cifra care include si autobuzele si microbuzele pe care CEMI vrea sa le aduca in tara in a doua parte a anului.
Masinile chinezesti sunt apropiate calitativ de cele germane si japoneze
Gama Martin Motors cuprinde, in prezent, modelul CEO, automobil de teren adresat celor care vor un automobil care costa intre 24.000 si 30.000 de euro si este, potrivit reprezentantilor CEMI, apropiata calitativ de masinile germane si japoneze.
CEO va fi modelul de volum in acest an, insa importatorul vrea sa mai lanseze la salonul auto de la Bucuresti in octombrie un model de clasa mini care ar trebui sa coste sub 10.000 de euro si o camioneta la carei pret incepe de la 15.000 de euro.
CEMI, importatorul masinilor Martin Motors, este prezenta in Romania din 1994 si are doua fabrici de echipamente pentru service-uri auto. Compania este lider la importurile de tahografe si limitatoare de viteza si are peste 100 de angajati.
Vanzarile auto de pe piata chineza s-au ridicat, in 2006, la peste 7,22 milioane de automobile, piata urcand astfel pe locul doi in lume, dupa Statele Unite, depasind Japonia in ierarhia vanzarilor de masini.
Anul trecut a fost unul record si pentru exporturile chinezesti de automobile care au crescut cu 60%, pana la 300.000 de automobile.