Importatorul Geely Automobile Romania spera sa vanda in acest an pe piata romaneasca 1.000 de masini, dintre care 80% din seria CK, iar restul MK. La un pret mediu intre 8.000 si 10.000 euro si avand in vedere tinta de vanzari pentru 2007, compania ar putea avea, in acest an, o cifra de afaceri intre 8 si 10 mil. euro.
Modelele Geely vor concura pe piata romaneasca cu masini precum Hyundai Accent, Kia Cerato, Fiat Albea si Chevrolet Aveo dar si cu Dacia Logan.
Directorul Geely Automobile Romania, Alin Marginean, e de parere ca automobilele marcii se adreseaza celor cu venituri mici spre medii si companiilor multinationale.
Anul viitor, cand compania spera sa aiba cel putin patru modele pe piata, Geely si-a propus sa vanda 2.500 de unitati.
Dotari peste medie la preturi reduse
Modelele Geely CK – de clasa subcompacta si MK – de clasa medie, ambele berline, vor avea preturi pornind de la 7.730 de euro (TVA inclus), pentru CK, si 10.400 euro pentru MK.
Geely CK full-options dispune de jante de aliaj, dublu airbag, geamuri si oglinzi electrice, inchidere centralizata, aer conditionat, RCD, servodirectie, ABS+EBD si motor de 1,5 litri si 93CP la 6000 rpm si un cuplu de 128Nm la 3400 rpm. Consumul mediu anuntat este de 6,3 litri la suta de kilometri.
Geely MK este disponibila cu doua motorizari – una de 1,5 litri de 93CP si o alta de 1,6 litri 16V de 110CP, cu un consum mixt de 6,5 litri la suta.
Pe piata romaneasca sa vand, in prezent, modelele altor doi producatori auto chinezi. Cea mai mare cota de vinzari o detine masina de teren Hover CUV, lansata in Romania vara trecuta, si pentru care Great Wall Motor isi propune sa ajunga, in 2007, la 1.500 de unitati vindute.
Modelul Hover CUV costa intre 13.000 si 19.000 de euro, iar reprezentantii importatorului spun ca atuul masini este pretul, cu cateva zeci de procente mai redus decat al concurentei.
Vanzarile auto de pe piata chineza s-au ridicat, in 2006, la peste 7,22 milioane de automobile, piata urcand astfel pe locul doi in lume, dupa Statele Unite, depasind Japonia in ierarhia vanzarilor de masini.
Anul trecut a fost unul record si pentru exporturile chinezesti de automobile care au crescut cu 60%, pana la 300.000 de automobile.