De asemenea,
profitul operational la nivel global a fost de 947 milioane euro in
perioada aprilie-decembrie 2013.
Veniturile la nivel
global au atins 14,7 miliarde euro, o majorare de 26% comparativ cu
aceeasi perioada din 2012.
Mazda a vandut 953.000 de autovehicule
in ultimele 9 luni, reprezentand o crestere de 7% comparativ cu anul
precedent. Europa a contribuit cu 109.000 autovehicule, o majorare de
27%, dintre care 35.000 in trimestrul trei, reprezentand o crestere
de 41% de la un an la altul.
Cererea pentru autovehiculele Mazda din
ultima generatie a fost puternica. Mazda CX-5 si Mazda6 au sustinut
revenirea companiei. Acestor modele li s-a alaturat noua Mazda3, care
se vinde bine dupa lansarea in Europa.
“Primele semne de revenire a pietei
europene aparute spre sfarsitul lui 2013 vor avea un impact pozitiv
si asupra Mazda. Pe partea de aprovizionare, capacitatea de productie
a crescut luna trecuta, odata cu intrarea in functiune a noi fabrici
Mazda din Mexic”, se arata intr-un comunicat transmis de
producator.
In acest context
optimist, Mazda a majorat din nou previziunile referitoare la
profitul pentru intregul an fiscal. Compania a crescut previziunile
privind profitul operational la 1,35 miliarde euro, iar cele privind
profitul net la 827 milioane euro. In ceea ce priveste vanzarile,
Mazda asteapta un volum global pe intregul an de 1,325 miliarde de
autovehicule, dintre care 160.000 in Europa.
Vanzarile
de autoturisme in Europa au scazut pentru al saselea an
consecutiv in 2013, in pofida unei relansari a inmatricularilor in
ultima luna care a dat nastere la sperante privind o revenire a
pietei.
Asociatia Constructorilor
Europeni de Automobile (ACEA) a anuntat ca 11,9 milioane noi
autoturisme au fost inmatriculate anul trecut in tarile Uniunii
Europene, in scadere cu 1,7% comparativ cu 2012. Este vorba de cel
mai slab an pentru piata auto europeana din 2003, cand ACEA a inceput
sa colecteze date pe acest subiect.
Pentru 2014, producatorii estimeaza ca
piata auto europeana va creste usor, dar livrarile de
automobile nu vor reveni la nivelurile anterioare crizei in viitorul
previzibil.
Piata
auto din Romania a scazut cu peste 6% in 2013, coborand pana la
nivelul din urma cu 13 ani, dupa 6 ani consecutivi de contractii,
potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de
Automobile (APIA).