In perioada aprilie-iunie, profitul net a insumat 10,3 miliarde de yeni (63,7 milioane de euro), comparativ cu o pierdere neta de 8,2 miliarde de yeni (50,7 milioane de euro), inregistrata anul trecut. Vanzarile au scazut cu 3,3% fata de anul trecut, totalizand 610 miliarde de yeni (3,8 miliarde de euro).
Oficialii companiei au declarat ca majorarea profitului, datorata imbunatatirilor aduse modelelor, a fost depasita de diminuarea volumului vanzarilor si efectelor aprecierii cursului de schimb al yenului.
Profitul operational al companiei a fost de 9,9 miliarde de yeni (61,2 milioane de euro), cu 3,9 miliarde de yeni (24,1 milioane de euro) mai mult decat in peroada similara a anului fiscal anerior. Factorii care au contribuit la imbunatatirea rezultatelor financiare constau in cresterea unitatilor vandute in Europa si in Asia si reducerea costurilor de vanzare, in special in SUA.
Producatorul de automobile a inregistrat cresteri ale vanzarilor in Rusia si pe pietele emergente, compensand scaderea cererii din America de Nord si Japonia.
Vanzarile companiei in SUA au scazut cu 23% in prima jumatate a anului, comparativ cu 10%, cat a fost rata medie de scadere a vanzarilor pe industrie. Vanzarile din Japonia au scazut cu 15% fata de primul trimestru fiscal al anului precedent, ajungand la 39.000 de unitati comercializate, din cauza incetinirii vanzarilor de SUV-uri.
Mitsubishi Motors si-a sporit vanzarile in Rusia, a treia piata de desfacere a producatorului, dupa Japonia si SUA, in anul fiscal trecut. Vanzarile din Rusia si Ucraina au crescut cu 60%, ajungand pana la 48.000 de unitati in 3 luni, in timp ce in Japonia vanzarile au scazut cu 8%. Oficialii Mitsubishi se asteapta ca Rusia sa devina cea mai mare piata, dupa Japonia, in acest an fiscal.
Modelul Mitsubishi Lancer, prezentat in Rusia in iunie, anul trecut, a fost al cincilea automobil strain in topul vanzarilor, intrecand modelele rivalelor Toyota si Honda.
Pentru a face fata cresterii cererii, Mitsubishi va construi o facilitate de productie cu Peugeot Citroen, al doilea producator de autovehicule din Europa. Noua unitate va necesita o investitie de 470 milioane de euro si va produce 160.000 de autovehicule, incepand cu 2011.
Rezultatele vanzarilor companiei pe piata din SUA, in primele sase luni ale anului, au fost cele mai slabe dintre toti producatorii japonezi, din cauza schimbarii preferintelor consumatorilor in favoarea masinilor mici, cu un consum redus.