Taxa auto va fi modificata in asa fel incat valoarea acesteia sa se reduca pe masura ce varsta autovehiculului creste, iar calculul taxei sa fie aplicat masinilor cu o vechime de pana la 20 de ani, cu o cota de reducere a taxei de pana la 90%.
„In linii mari, am terminat proiectul de ordonanta. Au fost comunicate Comisiei Europene intentiile noastre, iar filosofia prezentata in luna iunie se mentine. Valoarea taxei se va corela cu valoarea de piata a autoturismelor”, a explicat Varujan Vosganian.
Intrebat daca taxa deja platita ar putea fi restituita, Vosganian a spus ca nu exista nicio sentinta definitiva care sa oblige statul roman sa returneze sumele platite pana in prezent.
„Orice discutie privind o eventuala restituire a taxei se va face numai pe baza unei decizii a Comisiei Europene (CE) si a unor acte juridice definitive si irevocabile”, a afirmat ministrul Economiei si Finantelor.
Taxa de prima inmatriculare a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2007 si se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (Euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 centimetri cubi, dotate cu Euro 4 si ajunge pana la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara catalizator si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.
Incasarile din taxa de inmatriculare auto au ajuns, in primele zece luni si jumatate ale anului 2007, la suma de 787,06 milioane lei (aproximativ 225 milioane euro). Suma depaseste nivelul estimat pentru tot anul 2007, prin legea bugetului, la 766,8 milioane lei. Pentru anul viitor, Finantele au programat incasari din aceasta taxa de 600,8 milioane lei.