Grupul a prezentat luni la Shanghai noul model Citroen DS5, cu o zi inaintea deschiderii salonului auto, ca dovada a importantei pe care compania o acorda pietei chineze.
„China este elementul esential al strategiei de dezvoltare internationala”, a declarat presedintele PSA, Philippe Varin.
Aceasta tara a devenit a doua piata externa ca importanta pentru constructorul francez, care a vandut anul trecut 376.000 de vehicule in China.
Pana in 2020, PSA isi propune sa ajunga in China la o cota de piata de 8%.
In acest scop, Peugeot vrea sa dezvolte o companie mixta cu compania Dongfeng, DPCA, prin infiintarea unei a treia uzine. Grupul asteapta totodata acordul autoritatilor chineze pentru o alta companie mixta, cu constructorul local Changan.
Aceasta noua companie „va lansa in China gama DS Citroen, iar apoi o marca specifica”, a aratat Varin.
Grupul francez va mari capacitatile de productie ale celor doua companii mixte, va extinde gama de produse prin lansarea a 12 noi modele in cinci ani, impreuna cu DPCA.
PSA face parte din primele grupuri straine care au intrat in China in anii ’80, insa nu a reusit sa profite de acest avantaj.
„Citroen si Vokswagen sunt doi operatori istorici pe piata chineza”, a declarat Bertrand Rakoto, analist la compania Polk. Cei doi producatori auto avut insa evolutii diferite.
Volkswagen, prezent prin diferite marci, intre care si Audi, detine o cota de piata de 16,8%, fata de numai 3,3% in cazul PSA.
Prezenta Renault la salonul auto de la Shanghai va fi modesta, cu un simplu stand de importator. Anul trecut, Renault a vandut 14.700 de vehicule in China.
Alte companii straine detin deja o pozitie solida in China, precum constructorii germani Daimler, Porsche si Audi. General Motors, Ford si Nissan sunt si ele bine plasate pe piata chineza.