Taxa ar urma sa fie platita doar pe perioada in care masina va fi folosita, iar in cazul in care autoturismul este vandut, cumparatorul va fi cel care va achita taxa in continuare pe perioada utilizarii, a declarat Vanghelie.
Social democratul a adaugat ca, prin proiectul de modificare a taxei auto, ce va fi analizat in sedinta din aceasta saptamana a guvernului, iar apoi propus parlamentului, premierul Tariceanu nu face decat sa schimbe denumirea taxei dupa ce in 2007 a incasat 250 de milioane de euro.
PD-L va depune o motiune la adresa Guvernului
Daca PSD propune schimbarea taxei auto cu o taxa anuala, de mediu, PD-L se pregateste pentru a depune in aceasta saptamana in Parlament o motiune simpla la adresa guvernului pe tema taxei de prima inmatriculare.
Liderul PD-L, Emil Boc, a anuntat, sambata, la Brasov, dupa intalnirea cu grupurile parlamentare ale formatiunii, ca textul motiunii simple pe care o vor depune in Parlament, a fost finalizat, iar documentul se intituleaza „Anulati taxa de prima inmatriculare”.
Liderul PD-L si-a reluat argumentele impotirva taxei de prima inmatriculare, spunand ca acesta contravine tratatelor statelor membre UE, ca nivelul taxei este disproportionat fata de veniturile populatiei, iar decizia a fost deja invalidata in justitie.
Vanghelie: Propunerea PD-L, pura demagogie
Presedintele PSD Bucuresti, Marian Vanghelie, a acuzat PD-L de demagogie subliniind ca fostul ministru al mediului, Sulfina Barbu, din partea PD, a initiat trei pacte de poluare pentru surse mobile, de rovinieta si taxa de prima inmatriculare.
„PD si cu L in coada, L este de la „luat”, au cautat tot felul de impozite pentru a sustine Guvernul. Toti banii se strangeau la bugetul general sa finanteze proiectele de care avea nevoie Guvernul”, a spus Vanghelie.
Reactii negative la adresa motiunii PD-L au venit, cum era de asteptat, si de la liberali. Vicepresedintele PNL Ludovic Orban a calificat, duminica, drept demagogica motiunea simpla initiata de PDL pe tema taxei de prima inmatriculare si a precizat ca si la nivelul CE se pregateste un proiect pentru o taxa similara la nivelul UE.
Orban a calificat drept demagogica motiunea simpla anuntata de PDL si comportamentul liderilor acestui partid drept inconsecvent si populist.
„Taxa a fost introdusa cu larga sustinere a Sulfinei Barbu, care era ministru al mediului. Cuantumul taxei a fost marit in comisia de buget cu largul concurs al presedintelui comisiei de buget din acea vreme, parlamentarul PSD Tanasescu”, a afirmat vicepresedintele PNL.
Liderul liberal a mentionat ca in toata Europa poluarea „este un fenomen grav” si toate guvernele lupta impotriva acestui fenomen. Orban a subliniat ca principiul fundamental este ca poluatorul plateste, iar acest principiu este aplicat in marea majoritate a tarilor dezvoltate. „La nivelul Comisiei Europene in momentul de fata exista un proiect de elaborare a unei astfel de taxe similare care sa fie impusa la nivelul intregii Uniuni Europene”, a mai precizat Orban.
Ministrul transporturilor a admis insa ca asupra cuantumului, a sistemului punerii in aplicare a taxei mai pot exista discutii, motiv pentru care ministrul economiei, Varujan Vosganian, a inceput consultari cu reprezentantii partidelor parlamentare.
Ministerul Finantelor a facut public, saptamana trecuta, proiectul de ordonanta privind modificarea taxei auto si l-a supus dezbaterii publice. Taxa se calculeaza in functie de gradul de poluare a masinii (normele Euro), de capacitatea cilindrica si de vechimea autovehiculului. Potrivit noii grile de taxare, valoarea taxei se va tripla la masinile noi Euro 4, dar va fi de zece ori mai mica pentru masinile Euro1 cu o vechime de 14 -15 ani.