In primul semestru al acestui an, vanzarile de masini noi cu preturi de peste 100.000 euro au inregistrat cel mai mare declin de pe piata, scazand de aproape 3 ori fata de aceeasi perioada din 2008, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).
Astfel, in S1 s-au vandut pe piata 60 de masini de lux.
„Cererea continua sa fie slaba si tendul descendent va continua pana in primavara anului viitor”, a spus Pascu.
El estimeaza ca in general, 2010 va fi un an de stabilizare pe segmentul masinilor de lux, iar o revenire a pietei va veni abia spre finalul lui 2010 sau inceputul lui 2011.
„Clientii sunt mai prudenti si mai atenti pe ce cheltuie. In plus, am sesizat ca nu mai doteaza masinile foarte mult, acum le achizitioneaza cat mai aproape de versiunea standard”, a precizat Pascu, adaugand ca exista „o reticenta in a face achizitii”, ca urmare a instabilitatii economice.
Porsche Romania a livrat anul acesta 5 unitati ale marcii Bentley. Pentru marca Lamborghini, compania poarta cateva discutii, incepute in acest an, dar acestea nu s-au concretizat.
In cazul Porsche, livrarile de modele Cayenne Turbo, de 500 CP, care au un pret de 116.000 euro inclusiv TVA, au scazut de la zece la doua unitati in S1. In acest an a fost vandut doar un Porsche 911 Turbo, fata de sase in primul semestru din 2008.
Pe piata masinilor de lux din Romania mai sunt prezente marcile Maserati, Ferarri sau Maybach, dar si Audi, Mercedes si BMW au modele cu preturi de lista care depasesc 100.000 euro.
Printre cele mai scumpe masini livrate anul acesta se numara un MayBach 57s de peste 460.000 euro, inclusiv TVA, livrat de Mercedes-Benz Romania, un Mercedes-Benz SL 65 AmG in valoare de 225.000 euro inclusiv TVA si 10 masini Ferrari, dintre care cel mai scump model a fost un Ferrari 612 Scaglieti de 280.000 euro inclusiv TVA.