Partidul Popular European (PPE) a solicitat Uniunii Europene să reconsidere planul de interzicere a vânzării de mașini cu motoare pe combustie din 2035, invocând impactul negativ asupra industriei auto și posibila creștere a costurilor pentru consumatori. PPE avertizează că această decizie ar putea duce la transferul locurilor de muncă din sectorul auto către China și susține adoptarea unei abordări tehnologice neutre, care să includă combustibili sintetici și alte soluții alternative la electrificare.
Te-ar mai putea interesa și: Verifică online când expiră ITP-ul mașinii cu ajutorul lui RAReș, asistenul virtual al Registrul Auto Român
foto: mașini
Comisia Europeană urmează să revizuiască, în anul 2026, progresele realizate de statele membre pentru atingerea obiectivului vizând interzicerea vânzării de noi automobile echipate cu motoare pe combustie din 2035.
Italia vrea că această procedură de revizuire să fie realizată mai repede, în 2025, iar cel mai important grup de lobby din industria auto europeană a cerut „măsuri urgente” cu privire la limitarea emisiilor poluante, avertizând că industria auto riscă amenzi în valoare de miliarde de euro.
„Urmărim cu atenţie şi îngrijorare evoluţiile recente din industria auto din UE. Trebuie să ne redublăm eforturile astfel încât calea spre electrificare să rămână una viabilă şi larg acceptată”, a declarat marţi vicepreşedintele Comisiei Europene, Valdis Dombrovskis, citat de Agerpres.
Această solicitare vine pe fondul crizei din industria auto europeană, unde mari producători se confruntă cu riscul unor amenzi de miliarde de euro pentru nerespectarea limitelor de emisii poluante. Comisia Europeană are programată o revizuire a progreselor statelor membre în 2026, însă Italia cere accelerarea acestei revizuiri pentru 2025, încercând să includă biocombustibili în soluțiile acceptate.
Deși Comisia a indicat că va permite excepții pentru carburanți sintetici, ONG-urile de mediu rămân sceptice, argumentând că acestea nu pot respecta standardele de emisii.
Deși PPE are influență în Parlamentul European, orice modificare a regulilor va necesita sprijinul celor 27 de state membre. Totuși, nu toți producătorii auto sunt de acord cu amânarea termenului din 2035, companii precum Volvo Car AB susținând că industria are nevoie de certitudine pentru a putea investi și a îndeplini obiectivele climatice ale UE.
Te-ar mai putea interesa și: Au scăzut dramatic înmatriculările de mașini electrice! Care sunt efectele înjumătățirii voucher-ului Rabla?