Designerul francez Ora Ïto a reimaginat iconica Dacia 1300 prin conceptul Renault R17 Restomod, inspirat din coupe-ul Renault 17, care, la rândul său, își are originile în Renault 12, baza Daciei 1300.
Conceptul aduce o îmbinare între istoria auto a anilor ’70 și tehnologia modernă, oferind un omagiu electric vehiculului clasic. Deși este un model electric, designul păstrează liniile clasice ale Daciei, fiind o reinterpretare ce îmbină trecutul cu viitorul mobilității, potrivit știripesurse.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Cu ce dotări vine noul Dacia Duster. Prețul celui mai ieftin SUV al momentului
foto: Dacia 1300
Renault 17, modelul care a stat la baza Daciei 1300, a fost un coupe iconic al anilor ’70, remarcându-se prin design avangardist și performanțe sportive. La peste 50 de ani, designerul francez Ora Ïto a readus la viață această legendă prin conceptul electric R17 Restomod, care păstrează esența originală, dar încorporează tehnologie de ultimă generație.
Acesta are un motor electric de 270 CP și un șasiu din fibră de carbon, care îi reduce greutatea la doar 1,4 tone, oferind performanțe superioare într-o formă retro-futuristă.
Bordul are un ecran central și patru ecrane dreptunghiulare și amintește de vechile cadrane ale Renault 17, iar scaunele originale au fost refăcute cu materiale de lux.
Renault și Ora Ïto „au reinventat trecutul” fără a-i compromite valorile esențiale. Strategia Renaul îmbină tradiția cu inovația prin filosofia „Nouvelle Vague”, colaborare care este un tribut adus spiritului creativ al anilor ’70 și demonstrează cum un model clasic poate fi adaptat pentru viitorul mobilității electrice.
De-a lungul timpului, Dacia 1300 a fost subiectul mai multor încercări de modernizare. Un alt proiect notabil vine de la designerul român Theodor Ioan Tănase, care a imaginat o Dacie modernizată cu tehnologie de ultimă generație, inclusiv camere video în loc de oglinzi retrovizoare și cu un interior cu display-uri high-tech.
Te-ar mai putea interesa și: Dacia se adaptează noilor condiţii ale pieţei şi reduce preţurile la aproape toată gama. Care este singurul model care nu va fi ieftinit