Producatorul auto francez a concediat in ianuarie trei directori cu atributii executive, in urma suspiciunilor ca proiectul de productie de vehicule electrice a fost tinta unei retele internationale de spionaj, dar ulterior conducerea a admis ca a fost indusa in eroare, relateaza Mediafax.
Renault, la care statul francez este cel mai mare actionar, cu o participatie de 15%, a acceptat demisia lui Pelata la o sedinta extraordinara a consiliului de administratie la care au fost discutate concluziile unui audit referitor la scandalul de spionaj.
Plecarea lui Pelata este o pierdere pentru Renault, a declarat Stuart Pearson, analist la Morgan Stanley, desi nu este o surpriza pentru investitori, iar faptul ca directorul general Carlos Ghosn isi pastreaza functia va limita impactul asupra actiunilor.
Ghosn este si directorul general al Nissan Motor, partenerul japonez al Renault.
Renault a precizat ca Pelata va primi o functie nespecificata in alianta Renault-Nissan.
Ca directorul operational, Pelata a avut un rol important la Renault, in ultimii cativa ani, a spus Pearson, adaugand ca plecarea acestuia poate afecta noul plan strategic al Renault prezentat in februarie.
„Pune sub semnul intrebarii executia planului strategic care a fost anuntat recent, Pelata ar fi avut un rol esential. Inca nu se stie cine il va inlocui”, a aratat analistul.
Si alti directori au fost eliberati din functii, respectiv directorul de personal, Jean-Yves Coudriou, seful departamentului juridic, Christian Husson, si secretarul general, Laurence Dors.
Responsabilii in domeniul securitatii Remi Paigne, Marc Tixador si Dominique Gevrey, ultimul acuzat de frauda in acest caz, vor pleca si ei din companie, a precizat Renault.
Grupul a infiintat un comitet de etica, a restructurat comitetul pentru conformitate si va reforma departamentul de securitate.