Alianta Renault-Nissan va detine 50% din aceasta uzina de productie, in sudul Indiei, iar constructorul indian de automobile Mahindra & Mahindra va controla restul de 50%. Uzina va avea o capacitate de 400.000 automobile pe an, nivel care va fi atins in sapte ani de la lansarea productiei.
Uzina va produce din 2009, pentru inceput, 300.000 de automobile, aici urmand sa fie fabricate derivate din seria de pret redus Logan, conform unor surse citate de presa internationala. Productia urmeaza sa creasca pana la 500.000 de unitati pana in 2012. Aceasta dezvoltare reprezinta dorinta Renault de a se extinde pe o piata in curs de dezvoltare, unde costurile de productie sunt scazute.
India reprezinta un nou amplasament preferat de constructorii de automobile, atrasi de enormul potential al pietei si de perspectivele de export ale acestei tari.
Crearea acestui amplasament de productie la care vor participa Renault si Mahindra & Mahindra, parteneri inca din 2005, a fost anuntata din noiembrie 2006.
Directorul executiv al Nissan si Renault, Carlos Ghosn, si-a exprimat in mod repetat interesul pentru piata indiana, nu doar ca amplasament de productie pentru autovehicule dar si ca regiune unde pot fi gasite componente la preturi reduse, ce pot fi ulterior folosite pe plan global de alianta franco-nipona.
Renault detine 44% din Nissan, care la randul ei detine 15% din producatorul francez. Pe piata indiana se estimeaza dublarea vanzarilor de automobile, pana la doua milioane de unitati in 2010.
Nissan mai este implicat intr-o acord separat semnat cu Suzuki Motor Corp. potrivit caruia divizia locala a producatorului nipon, MarutiUdyog Ltd, va produce 50.000 masini de mici dimensiuni sub brandul Nissan, majoritatea acestora fiind destinate exportului catre Europa in 2008.
Grupul Maruti, detinut in proportie de 54% de Suzuki, vinde aproximativ jumatate din masinile noi de pe piata indiana, urmat de compania sud-coreeana Hyundai si cea indiana Tata Motors Ltd.
Rivalii japonezi ai Nissan, Honda Motor Co. si Toyota MotorCorp, ocupa o pozitie de nisa a pietei indiene, insa planuiesc extinderea prezentei lor in India, prin construirea unor automobile low-cost.
Renault si Mahindra sunt implicate, in mod separat, intr-o alta companie cu capital mixt, care va construi, incepand cu acest an modelul Logan, la o uzina de productie in orasul Nashik, in apropiere de Mumbai. Mahindra detine 51% din aceasta companie.