Statul francez, cel mai mare actionar al Renault, cu o
participatie de 15%, a conditionat numirea lui Carlos Taveres in
functia de director operational de schimbarile de strategie, au
declarat persoane apropiate situatiei.
Una dintre conditii este si adoptarea unei pozitii mai ferme in
relatia cu partenerul japonez Nissan.
La anuntarea schimbarilor de management, Renault a precizat ca
„imbunatatirea competitivitatii si dezvoltarea fabricilor din
Franta vor fi prioritare”, potrivit Mediafax.
Accentul pe modelele de dimensiuni mai mari fabricate in Franta
intra in contradictie cu cresterea recenta a vanzarilor Renault,
sustinuta de dezvoltarea brandului ieftin Dacia.
Un plan pe termen de trei ani prezentat de Ghosn in februarie
prevedea dezvoltarea in continuare a Dacia.
„Daca impunerea unui director a fost atat de dificila,
acest fapt sugereaza ca vom asista mai degraba la cresterea
influentei guvernului”, a declarat Erich Hauser, analist
la Credit Suisse în Londra.
El a aratat ca statul francez este un actionar relativ mic, cu o
influenta disproportionat de mare asupra strategiei grupului, ceea
ce trebuie sa reprezinte un motiv de ingrijorare pentru alti
actionari.
Tavares, in varsta de 52 de ani, seful operatiunilor Nissan in
regiunea America, il va inlocui pe Patrick Pelata, care a
demisionat in urma rolului jucat in concedierea a trei directori ai
Renault, acuzati pe nedrept de spionaj industrial.
Pentru ca statul sa sprijine numirea lui Taverse, Ghosn, care
conduce si Nissan, a acceptat sa se implice mai mult in conducerea
grupului francez si sa dezvolte productia in Franta.
Ghosn a afirmat intr-un interviu acordat publicatiei Le Parisien si confirmat de Renault ca va fi mai prezent in Franta decat pana
acum.