Acest semnal tras de numarul 6 in industria europeana a automobilelor vine dupa ce rivalul Peugeot Citroen a anuntat, la inceputul lunii iunie, ca pietele din Europa de vest se vor micsora cu 4% in acest an si dupa ce producatorul italian Fiat a anuntat ca isi va inchide temporar unele fabrici.
Momentul lansarii modelelor Koleos si Laguna s-a dovedit cu totul neinspirat pentru Renault, datorita incetinirii ritmului de crestere a economiei si preturilor ridicate la carburanti resimtite in Europa, comenteaza FT. Patrick Blain, Sales and Marketing VicePresident a spus, insa, ca ramane increzator in sansele celor doua modele cat si in succesul relansarii Meganului, care este asteptata la sfarsitul acestui an.
„Situatia economica s-a modificat extrem de mult de la sfarsitul lui 2007, cand s-au facut ultimele estimari. Acum vedem cu preponderenta cresteri ale vanzarilor de 5 procente”, a spus el. Aceasta rata a cresterii de 5% este si cea fixata pentru 2008 de Peugeot Citroen.
In primul semestru a lui 2008, vanzarile Renault s-au majorat cu 4,3%, la 1,32 milioane de automobile, dar s-au situat sub asteptari, punand in pericol targetul pentru 2009. Mai multi analisti se indoiesc, deja, ca Renault isi va putea atinge tinta in privinta marjei de profit estimata pentru 2008, de 4,5%, respectiv de 6% pentru 2009.
Renault a majorat in ultimele luni preturile masinilor cu circa 1,5 puncte procentuale. Se asteapta, insa, alte scumpiri, deoarece ultima crestere nu acopera avansul costului otelului si al altor materiale.
Actiunile Renault au scazut cu aproape 45% de la inceputul acestui an, cu mult mai mare decat diminuarea medie de 30% inregistrata pe piata europeana de automobile.