Fabrica va produce initial numai modelul Logan, insa va fi capabila sa produca si o serie intreaga de modele Renault si Mahindra, dar si motoare si sisteme de transmisie. Proiectul va presupune o investitie de tip greenfield si va fi finalizat in 5 ani.
Conform comunicatului oficial al companiei, fabrica va avea o capacitate de 500.000 de unitati pe an, productia urmand sa inceapa la jumatatea anului 2009. Initial, se vor produce circa 300.000 de automobile anual.
„Intarirea prezentei noastre pe una din pietele cu cea mai rapida dezvoltare din lume este esentiala pentru intentiile noastre de dezvoltare la nivel international”, a declarat astazi Carlos Ghosn, presedinte si CEO al grupului Renault.
Parteneriatul dintre Renault si Mahindra va presupune investitii comune in infrastructura procesului de productie si in achizitia de materiale.
Potrivit comunicatului oficial, Renault va contribui cu expertiza in proiectarea, constructia si adaptarea modelelor la piata indiana, iar Mahindra va aduce experienta sa pe piata locala, dar mai ales o retea esentiala de furnizori locali de materii prime.
Carlos Ghosn a mai declarat ca producatorul japonez Nissan, din care Renault detine 44,3%, analizeaza posibilitatea participarii in acest proiect, o decizie in acest sens urmand sa fie luata in urmatoarele patru luni.
Proiectul unei fabrici comune intre Renault si Mahindra vine pe fondul unei cooperari precedente, cei doi producatori auto formand in 2005 un joint venture in valoare de 125 mil. de euro pentru fabricarea si comercializarea in India a modelului Logan Sedan.
Acordul dintre cele doua companii prevedea construirea, intr-una din fabricile producatorului indian, a 50.000 de unitati anual, care vor ajunge pe piata indiana incepand cu a doua jumatate a lui 2007.
Obiectivul grupului Renault este de a deveni cel mai mare producator de automobile din Europa, pentru 2009 fiind planificata o cresterea a vanzarilor cu 800.000 de unitati fata de anul 2005. Pentru atingerea acestui nivel, Renault se orienteaza catre productia de automobile low-cost.
Principalii rivali ai Renault pe piata din India, pe segmentul modelelor low-cost, sunt Hyundai si Honda Motors.