In Romania, la uzina Dacia din Pitesti, capacitatea de productie pentru Duster se va situa la 150.000 de masini pe an, se arata intr-un articol al Les Echos intitulat „cu Duster, Renault a transformat in low-cost segmentul 4X4”, citat de Mediafax.
In Rusia, capacitatea va fi de 60.000 de unitati, la fel ca in Brazilia. Pentru Columbia si India, Renault prevede un volum de fabricare de 20.000 si respectiv 30.000 de autovehicule Duster pe an. In India, modelul va fi construit la o noua uzina a alientei Renault-Nissan.
„Grupul a demarat fabricarea modelului la uzina din Romania, insa vrea sa faca rapid din Duster un program international”, subliniaza Les Echos.
Publicatia noteaza ca Renault a luat decizia de transfera o parte din facilitatile de fabricatie ale Logan si Sandero din Romania in Maroc, desi forta de munca este mai scumpa acolo, pentru a face loc productiei Duster.
Les Echos caracterizeaza modelul ca fiind o masina „cameleon”, cu cel mai redus pret de pe piata 4X4, cu aceleasi motoare ca toata familia Logan, puntea din spate imprumutata de la unele versiuni Nissan, plafonul de la M?gane 2 si piesele aranjate pentru o cat mai mare economie.
Unul dintre avantajele modelului este dimensiunea mai mare decat a celorlalte masini 4X4 de pe piata, care sunt mai tehnologizate si mai scumpe, a indicat directorul diviziei de automobile low-end a Renault, G?rard Detourbet. In Franta au fost inregistrate 4.000 de comanzi pentru Duster in ultimele doua saptamani, preacizeaza publicatia.
Duster, primul SUV al Dacia, a fost lansat in Romania pe 18 martie, iar modelul poate fi comandat in toata reteaua de dealeri, la preturi cuprinse intre 10.500 de euro si 15.600 de euro, cu TVA inclus, in functie de versiune.
Dacia a devenit in luna martie cea mai importanta marca auto in Franta, dupa vanzari, depasind masini precum Volkswagen si Ford.