Evenimentul de lansare a avut loc la noul sediu al dealerului Auto Cobalcescu, chiar pe acoperisul cladirii. Entuziasmul organizatorilor a fost estompat de doua ghinioane, mai intai ploaia si apoi o pana de curent de aproape o jumatate de ora. Din partea Dacia au lipsit membrii de top din conducerea companiei, fiind prezenti doar directorul de marketing si seful de proiect.
In plus, cei circa 40 de jurnalisti, fotografi si cameramani au fost derutati de faptul ca modelul acoperit cu o panza, pentru a fi dezvaluit la momentul culminant, a fost „anticipat” de o prezentare a masinii, inclusiv cu fotografii detaliate si un spot video. De altfel, cameramanii si fotografii si-au indreptat brusc atentia catre un alt model Stepway, condus de Geanina Corondan, care a intrat in scena desi primul model nu fusese inca descoperit.
Printre posibilele explicatii ale acestor mici „surprize” organizatorice este faptul ca miza lansarii noului model Sandero Stepway o reprezinta de fapt piata vest-europeana, acolo unde Dacia spera sa prinda o felie cat mai mare din programul „Rabla”, spun specialistii auto.
Prima impresie, atunci cand vezi Sandero Stepway, este una placuta. Din fata arata ca o masina occidentala, cu farurile inchise la culoare, cu proiectoarele de ceata si grila agresiva. Abia cand te apropii mai mult, iti dai seama de compromisurile facute de Dacia in tentativa de a asigura „cel mai bun pret-calitate”.
[gallery:18]
Desi a incercat din rasputeri sa mai taie din aspectul ieftin, dat in principal de „plasticele” si bordul sarac, Dacia a respectat cu Stepway un obicei tipic romanesc, ca si cu Loganul. „A vopsit gardul„, asta neinsemnand in niciun caz ca Sandero este o masina proasta. Dimpotriva, daca ar fi sa luam in calcul studiul german prezentat de oficialii Dacia in conferinta de presa, in tara celor mai exigenti clienti, Sandero s-ar afla pe locul 5 intr-un top al celor mai apreciate masini.
Insa, dincolo de statistici, impresia ramane ca Stepway este de fapt vechiul Sandero cu foarte mici modificari. Iar senzatia cea mai puternica ti-o da supra-inaltarea masinii cu 20 mm, menita a-i conferi un aer ceva mai agresiv, de cross-over, fara ca inginerii sa umble la dimensiunea rotilor sau sa acopere golurile ramase in caroserie.
Prezentare video Sandero:
[dbvideo=209]
In rest, masina este un Sandero clasic, in care doar stofa noua (una exclusiva pentru Stepway, dar destul de subtire), plasticele cromate si barele longitudinale incearca sa convinga ca, de fapt, avem de-a face cu un model nou. Dotarile precum ABS, AFU, dublu airbag, proiectoarele si geamurile electrice trebuia de mult sa faca parte din dotarea standard a unei masini cu pretentii de export.
Dacia Sandero Stepway, o masina „anti-criza”
Dacia a reusit, in acest an, cu Sandero, ceea ce a incercat, fara succes, de ani de zile. Sa cucereasca Occidentul. Vanzarile marcii la export s-au dublat in primele 5 luni, nemtii, francezii si spaniolii fiind cuceriti de modelul produs la Mioveni.
Presa germana a comparat, de altfel, Dacia cu furculitele de plastic, ieftine si utile, dovada ca in patria automobilului, constructorul roman a reusit sa vanda in acest an peste 30.000 de automobile.
Una dintre reclamele prezentate pe posturile de televiziune germane arata, mai mult decat evident, care este principalul atuu al modelului produs in Romania: pretul.
[dbvideo=253]
Succesul incredibil de vanzari la export a pus pe ganduri conducerea Dacia, iar Sandero Stepway se doreste a fi raspunsul la cererea in crestere.
„Dacia trebuia sa vina cu ceva nou, ca sa sustina Sandero. Daca la noi modelul Stepway poate fi privit, in primul rand, ca un exercitiu de imagine, la export extinderea gamei era absolut necesara”, a spus, pentru DailyBusiness.ro, analistul auto Daniel Costea.
„Avem, pe de o parte, modelul cuminte, Sandero, iar de azi avem si alternativa, un produs ceva mai agresiv la nivel vizual, menit sa ofere o paleta mai larga de optiuni si sa extinda astfel posibila clientela”, a explicat expertul auto Adrian Mihaltianu.
Dincolo de asteptarile privind extinderea plajei de clienti, cert este Dacia reuseste, prin noul model, sa se adapteze unei piete auto aflata in deruta in care recesiunea a prins in off-side multi dintre marii jucatori, angrenati in dezvoltarea unor modele tot mai spectaculoase din punct de vedere al confortului si performantelor tehnice, insa total nepotrivite noilor cerinte ale pietei.
[dbvideo=210]
Remarcabil este si faptul ca Dacia a reusit sa isi extinda gama cu o investitie minima, de numai 2,5 milioane de euro, din care cea mai mare parte din suma a fost cheltuita, in mod oarecum paradoxal, pe studiile de specialitate.
„Este, dincolo de toate, o masina cool, de imagine, un produs de care Dacia avea nevoie. Daca va fi cumparat pe piata autotona, ramane de vazut. Nu cred ca are un public foarte mare in Romania, insa la export va avea succes”, estimeaza Mihaltianu.
Daca isi va gasi sau nu cumparatori in Romania, ramane de vazut. Cert este ca Dacia a anuntat ca nu va ignora piata locala.
[quote=Rafael Treguer, director de marketing Dacia]Ne propunem sa devenim liderul pe segmentul de compacte citadine – modele pentru oras in Romania[/quote]
Si, pentru a castiga cat mai mult din piata, conducerea companiei a decis sa introduca si Stepway-ul in Programul „Rabla”.
„E o strategie foarte buna. Intr-un asemenea program, ca si afara, cu cat ai o paleta mai larga de oferte, cu atat ai sanse sa prinzi mai multi clienti”, a aratat analistul Daniel Costea. El nu crede ca Dacia va ajunge in situatia de a-si face singura concurenta.
„Stepway nu va concura cu Sandero, nu isi va canibaliza gama, si asta pentru ca ofertele sunt diferite, privind si numai doar din punct de vedere al pretului. In plus, Stepway, prin agresivitatea pe care o afiseaza, se adreseaza unui public ceva mai tanar, mai dinamic. Dacia si Renault si-au coordonat pana acum ofertele foarte bine, nu vad de ce nu s-ar intampla asta si de acum incolo”, a mai spus analistul.
Noul Stepway va putea fi comandat din 23 iunie in doua variante, una echipata cu o motorizare pe benzina de 1.6 litri si 90 CP, la un pret de 9.200 de euro si o alta cu o motorizare diesel dCi de 70 CP, la un pret de 10.400 de euro.
„Am ales variantele de motorizare cele mai cautate de clientii nostri. Sunt sigur ca va fi o masina de succes „, a comentat Rafael Treguer.