Traficul se va
desfasura pe doua variante de ocolire:
-Pentru relatia
Bucuresti – Port Constanta Sud – Agigea – Negru Voda – Mangalia si
retur, traseul de ocolire va fi: A2 (Bucuresti – Constanta – Nod
rutier Medgidia) – DJ 381 (Nod rutier Medgidia – Ciocarlia de Sus) –
DN 3 (Ciocarlia de Sus – Cobadin) – DJ 391 (Cobadin – Mereni –
Topraisar) – DN 38 (Topraisar – Agigea) – DN 39 (Agigea – Mangalia)
si retur.
-Pentru relatia Harsova (DN 2A) – Tulcea (DN 22) –
Port Constanta Sud – Agigea – Negru Voda – Mangalia si retur, traseul
de ocolire va fi: A4 (nod rutier Ovidiu – Nod rutier A4 cu A2) – A2
(nod rutier A4 cu A2 – Nod rutier Medgidia) – DJ 381 (Nod rutier
Medgidia – Ciocarlia de Sus) – DN 3 (Ciocarlia de Sus – Cobadin) – DJ
391 (Cobadin – Mereni – Topraisar) – DN 38 (Topraisar – Agigea) – DN
39 (Agigea – Mangalia) si retur.
In aceasta perioada va fi
permisa, pe pod, circulatia autovehiculelor cu regim de circulatie
prioritara, atunci cand se deplaseaza in actiuni de interventie sau
in misiuni care au caracter de urgenta.
„Mentionam faptul
ca instituirea restrictiilor de circulatie, respectiv inchiderea
circulatiei, este determinata de lucrarile de reabilitare a podului
de la Agigea, peste Canalul Dunare Marea Neagra, situat pe DN 39 la
km 8+988, respectiv lucrari de inlocuire a hobanelor existente.
Conducatorii auto sunt rugati sa respecte restrictia de circulatie
instituita si semnalizarea rutiera temporara”, se mai arata in
comunicatul CNADNR.
Premierul Victor Ponta a anuntat vineri,
la Constanta, solutiile gasite referitor la traficul din zona Agigea,
in conditiile in care podul rutier ce traverseaza Canalul Dunare –
Marea Neagra ar trebui inchis pentru reparatii capitale din cauza
starii avansate de degradare in care se afla.
El a spus ca se
vor face demersurile necesare pentru finalizarea pana in mai 2014 a
unui nou pod aflat in constructie, pana atunci traficul pe vechiul
pod de la Agigea fiind restrictionat incepand cu 1 octombrie
2013.
„In primul rand, din cadrul institutiilor publice,
plus administratia Portului Constanta, se va efectua o monitorizare
exacta si se pun la dispozitie toate resursele pentru ca podul in
constructie de la Poarta 10 sa fie finalizat pana in mai 2014, pod
care va putea suplini inchiderea celui actual. O a doua decizie, de
la 1 octombrie in mod clar, cu toate consecintele economice, trebuie
restrictionat traficul pe podul actual de la Agigea la maxim 3,5
tone. Asta inseamna ca trec doar masinile mici, microbuzele de
scoala. Toate celelalte mijloace de transport, camioane, autobuze,
inclusiv transportul in comun este inchis pe podul actual si pastram
deschis traficul sub 3,5 tone cu monitorizare 24 de ore din 24 de
ore, legat de degradarea care din pacate s-a accelerat la structura
de rezistenta”, a spus Victor Ponta, conform Agerpres.
O
alta masura ce va fi aplicata de la inceputul lunii viitoare este
marirea capacitatii de transport feroviar pentru persoanele care fac
naveta intre Mangalia si municipiul Constanta. De asemenea, va fi
adus un bac de la Galati pentru transportarea TIR-urilor de pe o
parte pe cealalta a canalului, astfel incat aceste autovehicule sa nu
ocoleasca peste o suta de kilometri pentru a ajunge in port.
Referitor la transportul autovehiculelor de mare tonaj,
premierul Victor Ponta a afirmat ca s-a decis suspendarea taxei
percepute de Consiliul Judetean pentru deplasarea pe drumurile
judetene.
Victor Ponta a precizat ca, daca la un moment dat va
aparea ‘o situatie de pericol iminent’, cei de la CNADNR au mandat
‘clar’ de la el pentru oprirea totala a traficului, urmand sa inceapa
lucrarile de reparare a podului.