Romanian
 - 
ro
Auto

Restricții pentru șoferi! Circulația rutieră se închide complet din 6 martie

26 Feb, 17:28 • Bugiu ⁠Ana Maria
Restricții pentru șoferi! Circulația rutieră se închide complet din 6 martie

Autoritățile bulgare vor închide complet circulația rutieră pe Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse, pe ambele sensuri, în zilele de 6 și 7 martie, între orele 17:00 și 5:00. Restricția vizează toate tipurile de autovehicule și este impusă pentru efectuarea unor lucrări de reparații pe partea bulgară a podului, conform informațiilor transmise de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), potrivit capital.ro.

Te-ar mai putea interesa și: Care este cel mai sigur loc din mașină în cazul unui eveniment rutier

Restricții pentru șoferi! Circulația rutieră se închide complet din 6 martie

Măsura este necesară pentru a permite finalizarea lucrărilor de consolidare pe o porțiune de 413 metri de pe teritoriul Bulgariei, mai exact pentru fixarea corespunzătoare a bucăților de beton montate pe benzile de circulație. Oficialii bulgari avertizează că ar putea fi necesară o nouă oprire temporară a traficului, timp de 12 ore, la sfârșitul lunii martie, în funcție de progresul lucrărilor.

În perioada închiderii, traficul rutier va fi complet blocat atât spre România, cât și spre Bulgaria, pentru a evita vibrațiile care ar putea compromite procesul de întărire a betonului.

Pentru a reduce impactul asupra circulației, CNAIR recomandă șoferilor să folosească rute alternative, în funcție de tipul de transport:

Pentru autoturisme:

  • Călărași – Silistra
  • Ostrov – Silistra
  • Negru Vodă – Kardam
  • Vama Veche – Durankulak
  • Calafat – Vidin
  • Lipnița – Kainardja (deschis doar până la ora 20:00, pentru vehicule de maximum 3,5 tone)
  • Dobromir – Krushari (deschis doar până la ora 20:00, pentru vehicule de maximum 3,5 tone)

Pentru transportul de persoane (autocare):

  • Ostrov – Silistra

Pentru transportul de marfă:

  • Călărași – Silistra (cu bacul)

Pentru traversare cu bacul:

  • Zimnicea – Svishtov
  • Turnu Măgurele – Nicopole
  • Bechet – Oreahovo

Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse, deschis circulației pe 20 iunie 1954, este cel mai important punct de trecere a frontierei dintre România și Bulgaria. Construit în colaborare de muncitori și ingineri din ambele țări, podul a reprezentat la vremea inaugurării sale cea mai mare construcție combinată rutier-feroviară din Europa.

Inginerii români, formați în tradiția școlii lui Anghel Saligny, au jucat un rol esențial în proiectare și execuție, folosind materiale importate din țări precum Cehoslovacia, Ungaria și Polonia.

Înainte de acest pod, legăturile terestre dintre cele două țări erau inexistente timp de aproape 18 secole, singurele structuri similare datând din perioada Imperiului Roman, când împăratul Traian a construit primele poduri peste Dunăre în această regiune, la începutul secolului al II-lea d.Hr.

Te-ar mai putea interesa și: Codul rutier 2025. Cât vor plăti șoferii pentru cele mai frecvente contravenții, după ce punctul de amendă s-a majorat la 202,5 lei

Urmărește Daily Business pe Google News