- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Revoltă masivă la Audi. Protestele fără precedent zguduie o fabrică-cheie a gigantului auto

16 Sep, 21:45 • Bugiu ⁠Ana Maria
Val de proteste în incinta Audi. Gigantul auto se confruntă cu mari probleme.
Revoltă masivă la Audi. Protestele fără precedent zguduie o fabrică-cheie a gigantului auto

Industria auto se confruntă cu mari probleme, cel mai elocvent exemplu fiind cel al fabricii Audi din Bruxelles care este foarte aproape de închidere. În acest context, nu mai puțin de 3000 de oameni vor rămâne fără locuri de muncă. Îngrijorați de această situație, mii de muncitori din industria auto au protestat în capitala Belgiei în semn de solidaritate cu angajații uzinei Audi, potrivit bugetul.ro.

Audi nu trece printr-o perioadă care să-i facă cinste.

Nemulțumirile au pornit de la anunțul făcut de Audi, privind posibila închidere a uzinei pe care o deține la Bruxelles, pe fondul scăderii vânzărilor de mașini electrice. Compania germană, parte a grupului VW, a transmis că va începe discuțiile cu partenerii sociali, pentru a găsi cele mai bune soluții. Totuși, fabrica Audi din Bruxelles a reînceput producția de mașini Q8 e-tron, pentru moment, pentru a onora comenzile existente.

Te-ar mai putea interesa și: Dacia Jogger a depășit VW Passat, Audi sau BMW şi este al patrulea cel mai vândut break din lume. Cât e rata lunar pentru o Dacia Jogger hybrid în 2024, dacă o cumperi în leasing pe 5 ani

foto: Audi

Revoltă masivă la Audi. Protestele fără precedent zguduie o fabrică-cheie a gigantului auto

Protestele au izbucnit în urma anunțului că fabrica Audi se va închide, lăsând 3.000 de angajați în pericol de a-și pierde locurile de muncă. Angajații au răspuns prin refuzul de a munci și au organizat acțiuni dramatice, cum ar fi furtul a 200 de chei ale mașinilor produse și incendierea unor anvelope aranjate în forma siglei Audi. Tensiunile au forțat compania să schimbe directorul uzinei, înlocuindu-l pe Volker Germann cu Thomas Bogus, un manager cu experiență în producția de mașini electrice, pentru a calma situația.

„În calitate de director de fabrică, va conduce cu atenție uzina de la Bruxelles în această perioadă dificilă”, au transmis reprezentanții Audi.

Mutarea conducerii uzinei Audi nu a calmat tensiunile, iar angajații au refuzat să reia lucrul, ceea ce a dus la închiderea completă a fabricii. În semn de solidaritate, peste 5.000 de muncitori din Belgia și Cehia au organizat proteste de amploare la Bruxelles, mărșăluind spre sediul Parlamentului European, blocând străzi și aruncând petarde. Protestatarii au cerut încetarea importurilor de produse chinezești și au criticat guvernele pentru eșecul de a preveni criza industrială din Europa. În același timp, sindicatele au declanșat o grevă națională, perturbând transportul public.

Te-ar mai putea interesa și: Top 3 maşini second-hand preferate de români. „Maşina germană e maşină germană”, Volkswagen, Audi şi BMW domină piaţa