„E greu de spus cate vom vinde. Depinde de tipul autobuzului, daca e vorba de autocare vom vinde 500, daca e vorba de autobuze mai mici putem ajunge chiar la 1.000 (…) in orice caz, anul acesta nu cred ca vom vinde mai mult de 30, deoarece autobuzele vor sosi in tara abia in iunie sau iulie”, a spus Iosifidis citat de NewsIn.
Pretul autobuzelor King Long variaza intre 90.000 de euro pentru cele sub 36 de locuri si 200.000 de euro pentru cele de 12 metri. Oficialul RoChin sustine ca aceste autobuze chinezesti nu sunt cu nimic inferioare calitativ autobuzelor MAN sau Volvo.
El a subliniat ca autobuzele asiatice sunt mai ieftine decat cele europene datorita fortei de munca mult mai ieftine din China. Iosifidia a exemplificat spunand ca daca in Germania un muncitor din industria auto castiga in medie 35 euro pe ora, in China, salariul este sub 2 euro pe ora.
Acordul dintre Alexandrion Grup si King Long a fost semnat pe 14 martie, iar grupul spera sa aiba pe plan national 10 service-uri pana la finalul anului.
King Long a luat fiinta in 1988, iar in prezent este cel mai mare constructor chinez de autobuze cu o capacitate anuala de 25.000 de unitati. Autovehiculele produse de King Long, destinate transportului urban si turistic, au o capacitate cuprinsa intre 28-65 de pasageri si lungimi cuprinse intre sase si 13 metri.
In afara de importul de autobuze, grupul RoChin mai aduce in tara autoturismele marcii chineze Great Wall si motostivuitoarele Shanghai Shangli Forklift Company Limited.
In Romania si Grecia au fost vandute, pana in prezent, 150 de motostivuitoare ale producatorului, iar Iosifidis estimeaza ca, in acest an, se pot vinde 250 de bucati in cele doua tari.
Grupul grecesc Alexandrion este prezent in Romania din 1994 si e cunoscut pentru productia si distributia bauturilor alcoolice. Compania desfasoara si activitati in domeniul productiei si reciclarii hartiei, dar si in productia de piatra compozita din granit. Alexandrion a inceput din februarie sa importe prin divizia RoChin automobilele chinezesti Great Wall.