Incepand de sambata dimineata (de la ora
locala 5:30) nu mai este posibila circulatia autoturismelor particulare, a
camioanelor si a altor vehicule in zona din centru in care se afla acest
monument, pe Bulevardul Forumurilor Imperiale (Fori Imperial), strada care leaga
Piata Venetia de amfiteatrul roman, Coloseum.
Noul primar al Romei, Ignazio Marino, anuntase aceasta decizie la inceputul
lunii iulie, cu intentia de a limita accesul masinilor in jurul Colosseumului,
celebrul monument-simbol al capitalei italiene, innegrit si deteriorat de
poluare.
„Aceasta masura va duce la diminuarea circulatiei cu 90%. Mi se pare un
rezultat bun'” a declarat Ignazio Marino, din Partidul Democrat (PD, de
centru-stanga).
Limitarea circulatiei in jurul celui mai mare amfiteatru construit in timpul
Imperiului Roman se va confrunta, probabil, cu o opozitie puternica, intrucat inchiderea
acestei axe rutiere risca sa agraveze traficul deja haotic din centrul
capitalei italiene.
Primarul Romei, care pentru a da un bun exemplu se deplaseaza cu bicicleta, sustine
insa acest plan menit sa transforme zona Forumurilor Imperiale in zona pietonala.
Pentru a sarbatori lansarea acestui proiect, Primaria Romei va organiza in
noaptea de sambata spre duminica o „Noapte a Forumurilor”, in cursul
careia se vor desfasura numeroase concerte si spectacole.
Starea proasta a Colosseumului, care urmeaza sa fie restaurat de o companie
privata (Tod’s, a antreprenorului Diego Della Valle, care a pus la dispozitie
finantari in valoare de 25 de milioane de euro), face obiectul unor polemici
care se desfasoara de mai multe luni in Italia, informeaza Agerpres.
Numarul de vizitatori la Colosseum, a carui constructie a fost incheiata in
anul 80 d.Hr., sub imparatul Titus, a crescut in zece ani de la un milion de
vizitatori pe an la circa sase milioane, printre altele si datorita succesului inregistrat
de filmul „Gladiatorul” (2000), regizat de Ridley Scott.