Romania a inregistrat un scor de 53,4 puncte (dintr-un maxim de 100), conform ratingului BMI al mediului de afaceri al industriei auto, ceea ce a plasat-o pe locul 4 in Europa Centrala si de Est, dupa Cehia, dar inaintea Ungariei.
Piata autovehiculelor noi a continuat sa creasca in primul trimestru al anului 2008, dar cu un ritm de doar 22% in acest an, fata de 50% cat a fost in 2007.
In comparatie cu noile state membre ale Uniunii Europene, Romania a raportat cea mai mare crestere a vanzarilor de 23,6% trimestriale in 2008, fata de aceeasi perioada a anului anterior.
BMI se asteapta ca vanzarile de autovehicule noi sa creasca in 2008 cu 20% si sa ajunga la 440.000 de unitati comercializate, in conditiile in care boomul creditelor de consum nu arata semne de slabire.
Pana in 2012, vanzarile sunt estimate sa depaseasca numarul de unitati comercializate in 2007 cu 55%. Compania Renault tinteste sa isi majoreze capacitatea anuala de productie la fabrica de la Pitesti de la 350.000 de unitati in 2008 la 400.000 de unitati in 2009.
Succesul inregistrat de Dacia a generat o crestere a interesului investitorilor pentru industria auto din Romania. Potentiali investitori sunt considerati Audi si Mitsubishi.
Ford a intrat in industria auto locala prin achizitia a 72,4% din actiunile fostului producator Daewoo, Automobile Craiova, pentru 57 milioane de euro. Compania intentioneaza sa investeasca 675 milioane de euro in facilitatea de productie pentru a extinde capacitatea de productie la 300.000 de unitati, dar 90% din productie va fi destinata exportului.