Conform datelor Eurostat, România se află printre statele membre ale Uniunii Europene, cu o pondere scăzută a automobilelor electrice pe baterii (BEV). În ciuda eforturilor globale de a promova mobilitatea electrică și de a reduce emisiile de carbon, piața românească rămâne în urmă la acest capitol, potrivit bugetul.ro.
Te-ar putea interesa și: Acțiunile Tesla și Li Auto au scăzut luni cu 3%, respectiv 8%, în urma anunțului ieftinirii automobilelor electrice
foto: automobile electrice
România se confruntă cu mari dificultăți, în ceea ce privește adoptarea mașinilor electrice. Infrastructura de încărcare a avehiculelor electrice este subdezvoltată, ceea ce reprezintă o problemă majoră înspre realizarea acestui obiectiv.
Sunt mult prea puține stații de încărcare. Ba mai mult, sunt distribuite inegal și limitează pasionații de automobile electrice să le și procure.
O altă descurajare pentru potențialii cumpărători este prețul ridicat, care se menține sus, chiar și după subvențiile și stimulentele guvernamentale.
Privint din alt unghi, Norvegia, Olanda și Germania au înregistrat progrese în adoptarea vehiculelor electrice. Politicile de sprijin din aceste țări și mai ales conștientizarea ecologică au reprezentat fundamentul în ceea ce privește creșterea vânzărilor de mașini electrice.
Nu putem spune că mai este mult până când România va ajunge la acest nivel, însă, pentru a putea realiza acest lucru, vor fi necesare investiții substanțiale în infrastructură și o startegie națională clar executată.
Este nevoie și de soluții pentru creșterea conștientizării publicului, privind beneficiile ecologice ale mobilității electrice.
România trebuie să țină pasul cu cerințele europene, care se modifică rapid și aspiră către un viitor verde.
Spre exemplu:
Te-ar putea interesa și: Norvegia, pe cale să devină prima ţară în care numărul maşinilor electrice îl depăşeşte pe cel al automobilelor pe combustibil