Automobilele electrice pe baterii reprezentau în 2023 1,7% din totalul maşinilor din Uniunea Europeană, iar cea mai scăzută pondere era în Cipru, Grecia, Polonia, Slovacia, Cehia, Croaţia, Bulgaria şi România, arată datele publicate de Eurostat.
Anul trecut erau înmatriculate în Uniunea Europeană 1,5 milioane de vehicule electrice pe baterii noi, iar numărul total era de 4,5 milioane, o creştere de 48,5% comparativ cu 2022, când numărul total era de 3 milioane.
În Danemarca, automobilele electrice pe baterii reprezentau anul trecut 7,1% din totalul maşinilor. Ponderi ridicate erau şi în Suedia (5,9%), Luxemburg (5,1%) şi Ţările de Jos (5%), arată datele publicate vineri de Oficiul European de Statistică (Eurostat).
14 state membre înregistrau, anul trecut, ponderi sub 1%, cele mai scăzute fiind în Cipru, Grecia, Polonia (fiecare cu 0,2%), Slovacia (0,298%), Cehia (0,344%), Croaţia (0,369%), Bulgaria (0,381%) şi România (0,484%).
Ponderea mașinilor electrice pe baterii în totalul înmatriculărilor noi din Uniunea Europeană a ajuns la 14,6% în 2023.
Această pondere a rămas sub 1% până în 2018, dar a crescut în ultimii 4 ani, ajungând la 5,3% în 2020, 9% în 2021, 12,1% în 2022 şi 14,6% în 2023.
Pe primul loc se află China, care deținea în 2023 23,4 milioane de vehicule electrice, reprezentând mai mult de jumătate din stocul mondial.
Țările de pe locurile următoare ale clasamentului sunt Statele Unite ale Americii, cu 4,8 milioane de mașini electrice, Germania, cu nu mai puțin de 2,3 milioane de mașini. Urmează Franța și Marea Britanie cu 1,6 milioane de mașini electrice, respectiv 1,5 milioane.
Deloc surprinzător, China se menține în topul clasamentului, având o creștere anuală de aproximativ 60%, dominând creșterile din alte țări.
Vezi și: De două ori mai multe mașini electrice în toată lumea. Care sunt statisticile