După Olanda, în clasament urmează mașinile din Spania, cu o medie de 29.017 kilometri pe an, iar pe locul al treilea se situează Danemarca, cu 27.346 de kilometri. Belgia și Franța completează topul țărilor cu cele mai mari distanțe parcurse, cu un kilometraj anual de 24.308, respectiv 23.775 kilometri.
Acești kilometri parcurși anual indică faptul că, după o perioadă de doar 3-4 ani, mașinile din aceste țări pot ajunge la un kilometraj de aproximativ 100.000 de kilometri. Acest aspect devine crucial pentru proprietari, deoarece, odată ce vehiculele acumulează un număr ridicat de kilometri, valoarea lor de piață începe să scadă considerabil. În aceste condiții, mulți dintre ei aleg să își vândă mașinile după primii ani de utilizare pentru a evita deprecierea severă și pentru a achiziționa un vehicul nou.
„Un kilometraj mai mare înseamnă, de obicei, că mașina va valora mai puțin, așa că șoferii încearcă să vândă aceste vehicule înainte de a se deprecia prea mult. În România sunt aduse din Europa de Vest un număr considerabil de mașini produse recent dar care au un kilometraj ridicat. Este relativ simplu și ieftin să imporți mașini din alte țări europene, prin urmare mașinile importate la mâna a doua nu vin la pachet cu un preț final mult mai ridicat decât cele autohtone”, a declarat Matas Buzelis, expertul carVertical pe piața de mașini second hand, pentru Profit.ro.
România se situează pe locul 17 în Europa în privința distanței medii parcurse anual de vehiculele sale, cu un kilometraj de 20.338 kilometri pe an, conform aceluiași raport. Comparativ, țările vecine Ungaria și Serbia înregistrează kilometraje chiar mai mici, de 19.357, respectiv 20.028 kilometri anual. Pe de altă parte, vehiculele din Bulgaria parcurg puțin mai mult, ajungând la o medie de 20.999 kilometri pe an. Letonia ocupă ultima poziție în clasament, cu un kilometraj mediu de 17.420 kilometri, cel mai scăzut din Europa.
În ceea ce privește importurile de mașini second-hand, România este una dintre țările care beneficiază de pe urma vehiculelor aduse din Europa de Vest. Deși aceste mașini au un kilometraj ridicat, ele sunt preferate datorită prețurilor mai accesibile comparativ cu mașinile noi. Buzelis explică faptul că importurile de mașini second-hand sunt frecvente și datorită faptului că procesul de achiziție din alte țări europene este simplu și relativ ieftin. Acest lucru face ca mașinile aduse din străinătate să fie o opțiune atractivă pentru mulți cumpărători români.
Citeşte şi: Tichetele Rabla Plus ar putea fi schimbate în 2025. Anunțul Ministerului Mediului