Ford Mondeo se afla la cea de-a patra a generatie, prezentandu-se drept cel mai avansat produs, din punct de vedere tehnologic, lansat vreodata de Ford Europa, rezultat al unui program de investitii de aproximativ 715 millioane euro, potrivit reprezentantilor Romcar.
Noul Mondeo este prezent in trei variante diferite de caroserie: sedan (patru usi), hatchback (cinci usi) si break. Pentru fiecare tip de caroserie, automobilul este disponibil in patru nivele de echipare distincte: Ambiente, cu un nivel inalt de echipare standard, pentru nevoile de afaceri sau ale familiei, Trend si ca varf de gama, modelele Ghia si Titanium.
Mondeo este disponibil la cei 22 de distribuitori autorizati Ford in opt variante de motorizare: patru pe benzina, cu puteri intre 110 si 220 de cai si patru pe motorina, cu puteri intre 100 si 140 de cai.
Noul Mondeo va concura cu modele precum Toyota Avensis, Peugeot 407 sau Opel Vectra. Anul acesta, in primele cinci luni s-au vandut 287 de unitati Mondeo pe piata romaneasca, in scadere cu 18% fata de perioada similara din 2006.
In total, de la intrarea modelului in productie in 1993, au fost construite peste 4 milioane Ford Mondeo, dintre care mai mult de 1,5 milioane au fost vandute in Marea Britanie.
Vanzarile Romcar, reprezentantul marcii Ford in Romania, au crescut cu 61% in primele cinci luni fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la 7.270 de automobile, dintre care aproape 5.200 de autoturisme.
Romcar estimeaza ca in acest an va vinde 17.000 de automobile in valoare totala de 220 milioane euro, dupa ce la sfarsitul anului trecut tinta de vanzari fusese stabilita la 15.000 de unitati.
Daca importatorul isi va indeplini obiectivele, vanzarile din 2007 ar urma sa fie cu 30% mai mari decat in 2006, cand romanii au cumparat 12.844 de automobile noi Ford, in valoare de aproximativ 160 milioane euro.