DailyBusiness.ro
: Acum, dupa lansarea noului model Skoda Superb in Romania, la ce vanzari va asteptati?
Vlad Rusu: Pentru acest an, suntem limitati de productie. Estimam vanzari de circa 150-200 de unitati. Pentru anul urmator, care va fi unul plin, estimam vanzari de circa 800 de unitati Skoda Superb.
DB: Considerati ca scaderea vanzarilor pe segmentul autoturismelor va afecta vanzarile acestui model?
VR: In mod cert, vom fi influentati de scaderea vanzarilor. Cu toate ca modelul a fost asteptat de clientii nostri, iar primele reactii ne arata acest lucru, nu vom putea schimba tendinta pietei, una de recul. Speram ca anul viitor sa se situeze macar la nivelul lui 2008 ca numar de unitati vandute de Skoda.
DB: Criza economica mondiala a afectat puternic piata auto, iar majoritatea producatorilor mondiali si-au redus tintele de vanzari. In ce masura considerati ca si Romania va fi afectata de acest fenomen?
VR: Deocamdata, Skoda a avut o evolutie constanta pe piata romaneasca, dar suntem si noi supusi acestui trend descrescator in piata auto. Insa, din discutiile cu fabrica, faptul ca anul acesta a fost unul de succes pentru noi ne pune intr-o pozitie buna si in anii care urmeaza.
DB: Banca Nationala a introdus recent un nou regulament de creditare, menit a tempera apetitul extrem de puternic pentru consum al romanilor. Avand in vedere ca minim 60% dintre automobilele vandute in Romania sunt achizitionate prin intermediul creditarii, cum credeti ca vor influenta aceste noi reguli evolutia pietei auto?
VR: In mod sigur, noile norme de creditare vor influenta achizitia de autoturisme, se si simte de altfel tendinta pe piata. Ramane sa vedem daca a doua transa a programului de casare Remat va mai aduce clienti in continuare.
DB: O alta problema a pietei auto romanesti este cea a serviciilor de garantie si post-garantie. Sunt foarte multi clienti care se plang de faptul ca aceste servicii ar fi, de multe ori, sub orice critica. Ce parere aveti?
VR: Ritmul de crestere a pietei din ultimii ani a facut ca service-urile si in general locatiile de post-vanzare din tara sa fie toate foarte aglomerate. Noi contracaram aceasta tendinta printr-o crestere a retelei de dealeri. Pana la sfarsitul anului, vom lansa 4 noi distribuitori in tara. Suntem convinsi ca odata cu extinderea capacitatii, se vor rezolva si o parte din problemele legat de suprasolicitare.
DB: Am putea asista la programe reale de fidelizare a clientilor, extrem de apreciate in Occident, pe segmentul buy-back?
VR: Avem grupul financiar care se ocupa de servicii de acest gen. Sunt convins ca desi oferta lor este relativ completa, o vor imbunatati pe viitor in trend cu piata.