Automobilul, o premiera pentru Romania, va fi lansat doar in momentul in care vor exista scutiri de taxe pentru ea si o infrastructura pentru alimentare, conform importatorului.
Modelul functioneaza cu un cocktail de bioethanol, in proportie de 85%, si benzina (E85), in proportie de 15%. Prin acest amestec, emisiile de dioxid de carbon (CO2) sunt reduse cu aproximativ 80%, comparativ cu emisiile unui model traditional pe benzina.
Principalul avantaj, in afara gradului foarte scazut de poluare, este dat de performantele unei astfel de masini, care constituiau pana acum punctul slab al masinilor ecologice. Modelul 9-5 BioPower are o putere superioara variantei similare care functioneaza cu benzina. In timp ce modelul Saab pe benzina are 150 CP, modelul ecologic ajunge la un nivel de 180 CP.
Bioethanolul este un combustibil ecologic obtinut din, in principal, din rapita, porumb, sfecla sau trestie de zahar. Desi nu este foarte cunoscut in Romania, bioethanolul este folosit pe scara larga in Suedia, Brazilia si Statele Unite, care si-au dezvoltat si infrastructura necesara acestui tip de automobile.
Potrivit reprezentantilor Augusta Motors, Romania are un potential ridicat pentru producerea de bioethanol, tara noastra putand ajunge un exportator important catre tarile care deja au infrastructura necesara, prin valorificarea culturilor de porumb, din care se obtine un bioethanol de calitate foarte buna.
„Romania si Ungaria pot deveni cei mai mari producatori de ethanol din Europa (…) Acest combustibil ar putea fi sansa agriculturii romanesti, mai ales ca producerea lui costa cu 30% mai putin decat producerea benzinei”, a spus Balazs Rooz, director al General Motors South East Europe, la prezentarea modelului Saab 9-5 BioPower.
Momentan, Romania nu are o legislatie in acest domeniu, care sa ofere avantaje producatorilor de combustibil ecologici, dar si importatorilor de masini ecologice.
Exemplul cel mai elocvent in acest sens este dat de Suedia, unde, pe langa satisfactia de a proteja mediul, posesorii de masini ecologice au si avantaje economice, deoarece un litru de bioethanol costa cu 25% mai putin decat un litru de benzina.
In plus, posesorii sunt scutiti de la „taxa de aglomeratie” din Stockholm, au dreptul de a parca gratuit in toate orasele din Suedia si beneficiaza de 20% reducere pentru taxele aplicate autoturismului.