Constructorul american a inregistrat anul trecut o pierdere neta record de 14,7 miliarde dolari (circa 11,8 mld. euro), totalul pierderilor din ultimii 3 ani totalizand 30 miliarde dolari (24 mld. euro).
Potrivit acordului negociat de Ford cu uniunea sindicala United Auto Workers (UAW), salariatii sunt de acord cu reducerea salariilor, cu conditia ca producatorul auto sa alimenteze cu actiuni jumatate din necesarul de finantare a unui fond de pensii de care beneficiaza proprii angajati.
„Rezultatul votului arata ca angajatii pe care-i reprezentam sunt pregatiti sa faca sacrificii dureroase pentru a rezolva problemele cu care se confrunta Ford si industria auto americana in general”, a declarat Bob King, vicepresedintele uniunii sindicale.
Acordul semnat de sindicate si patronat vor permite companiei Ford sa isi diminueze costurile cu forta de munca, in conditiile in care se confrunta cu o acuta criza de lichiditate.
Ford vrea sa iasa din criza pe cont propriu
Spre deosebire de General Motors (GM) si Chrysler, care au solicitat ajutoare de urgenta guvernului american, Ford vrea sa iasa din criza pe propriile picioare.
Compania americana a anuntat ca nu are nevoie de finantare de la guvernul american, anuntand ca are suficiente lichiditati pentru a-si continua operatiunile in 2009.
Spre deosebire de Ford, GM si Chrysler au primit credite de 17,4 miliarde de dolari (circa 14 mld. euro) de la guvernul american, pentru a evita falimentul.
Cele doua companii au anuntat ca au nevoie de inca 40 miliarde de dolari (32 mld. euro), bani pe care guvernul este dispus sa ii acorde numai cu conditia declansarii unor ample programe de restructurare.