Nu stiu altii cum sunt, insa eu, cand ma gandesc la “Epoca de Aur” a industriei auto, din anii 2000, cand crapau halele de la SIAB de zeci de modele auto in premiera, de fetele sexy care te imbiau sa cumperi super-limuzine numai cu buletinul, ma apuca nostalgia.
Cei care nu vor avea altceva mai bun de facut in aceste zile decat sa mearga la salonul auto din halele de la Baneasa, trebuie sa stie un lucru din start – nu mai e ce-a fost odata.
Aerul de criza te loveste inca de la intrare. Dupa ce platesti 10 lei parcarea, te mai asteapta inca un punct de taxare, unde vei scoate din portofel alti 20 de lei de persoana. Scump, dar merita, ai zice, mai cu seama ca poti participa cu biletul la o tombola cu premii.
La fel am facut si noi. Am platit constinciosi biletele si ne-am indreptat, cu speranta, spre halele de expozitie unde speram sa vedem ultimele modele lansate la saloanele internationale de profil.
Am nimerit in prima hala unde n-am prea avut cine stie ce sa vedem. Era sectiunea dedicata echipamentelor pentru industria auto. O mare dezamagire. Noroc cu cateva modele Ford din „antichitate”, care mai schimbau aerul de hala de suruburi.
Am iesit rapid si am intrat in a doua hala, cea principala, unde speram sa vedem masinile la care visam noaptea cand uitam de facturi, intretinere, job etc.
N-a fost deloc un vis devenit realitate. Expozitia nu este altceva decat o insiruire de masini asezate dupa cati bani a platit fiecare. In total 15 standuri cu peste 60 de masini, de la cele autohtone la Jaguar, Land Rover, Range Rover, Mercedes-Benz, Kia, Hyundai si Mitsubishi.
Ceva noutati? Da. Oficial sunt 15 premiere auto, de la Land Rover la Mercedes. Multe sunt deja prezente pe strazi,in parcarea unui mall sau a unei club de fite. Parca nici fetele care altadata faceau obiectul fotoreporterilor mai abitir decat masinile nu mai arata la fel. Am vazut multe figuri triste, plictisite, parca resemnate cu criza in care ne zbatem de aproape trei ani.
[quote=Vizitator SAB & Accesorii 2011]E jale mare, domnule. Nu se mai vand masini. Aici nu trebuia sa fie salon auto, e mai mult un muzeu[/quote]
„Daca vrei sa iti iei masini, gasesti niste oferte destul de bune. Sincer, ma asteptam sa niste modele mai spectaculoase. Altfel nu dadeam 20 de lei pe bilet”, a spus un alt vizitator.
De altfel, din cele declarate de organizatori, s-au facut deja cateva rezervari. Cate dintre ele vor fi confirmate cu cash, dupa targ, ramane de vazut. Pana una alta, e o strategie clasica de PR.
Printre expozanti, ca sa va faceti o imagine mai clara despre salon, dincolo de imaginile studiate de la televizor, era si unul care vindea masini second-hand. Salon auto? Nici pomeneala. Poate mai degraba un showroom de criza, un “colac de salvare”, un semnal de alarma ca industria auto este cu un picior in groapa, daca nu deja la capitolul pomenii de 2 ani.
A mai salvat putin din imaginea dezolanta standul special cu masini de colectie, unde vor erau expuse automobile Jaguar, Ferrari, dar si un Shelby Cobra.
In rest, ce-ar mai fi de spus? Daca aveti timp liber si show-room-ul de la colt este inchis, mergeti la Romaero. Va dam un motiv – va veti putea spala masina cu un utilaj modern, astfel ca macar va alegeti cu ceva din cei 20 de lei platiti. In plus, in costul biletului aveti un voucher de 5 lei, sa va luati un sandwich sau o cola.
La tombola, premiul cel mare este un ATV Linhai Worker 4×4. Mai puteti castiga 250 de premii oferite de Pole Position: Trico, Cartech, Deta, Champion, Pennwalt, Polarchem, Carifil, General Electric.
SAB & Accesorii 2011 este deschis pana duminica intre orele 10-20. Duminica pana la ora 18.